Claus-DK skrev:Så vidt jeg ved har jeg kun hørt en R2R DAC, min myst...
Claus-DK skrev:Så vidt jeg ved har jeg kun hørt en R2R DAC, min myst og det er en anderledes oplevelse af de bedre, jeg kunne forestille mig at de en GDmaskine ville kunne skinne som en lille sol..
Shiit har jeg ikke så meget fidus til, synes man læser meget om forskellige problemer med deres ting, eller læste jeg ved ikke hvor slemt det er nu..
kvik skrev:Et par yderligere 1704-dac'er er Lite DAC60 og DAC83. Disse fĂĄes nok billigst fra cattylink.com.
Nogle af de nævnte R2R-eksempler anvender non-oversampling (NOS), andre anvender rør i udgangstrinnet. Derudover har du TDA1541/43/45, der ofte betegnes som R2R, men som vist ikke er rene multibit-chip'er.
Så, emnet er omfangsrigt, som du kan se. Min holdning er, at vi almindelige, dødelige ikke har en kinamands chance for at vurdere kvaliteten af arbejdet (implementeringen) på andet end lyden. Chip- og komponentvalg kan muligvis indikere en bestemt retning eller et bestemt niveau, men begge domæner, det digitale og det analoge, er så komplekse, at man som lægmand må læne sig op ad andres vurderinger (brugere og eksperter), indtil man selv kan få lyttet.
Jeg har PCM1704UK i min cd-afspiller, TDA1543 i een dac og AD1866 i en anden. De lyder alle tre forskelligt (synes jeg), men det er også tre vidt forskellige implementeringer (internt og eksternt), så jeg tør slet ikke tilskrive forskellen Chip-typen.
AD1866-dac'en er (mere eller mindre) den samme som Claus har. Den har noget lydmæssigt, jeg har fundet værd at forfølge yderligere. Nøjagtigt hvad det er, mangler jeg endnu at sætte fingeren på. Sådan tror jeg også det er et langt stykke henad vejen indenfor head-fi, man tiltrækkes nærmest instinktivt af en bestemt lyd, og bruger så efterfølgende tid og resourcer på at nærme sig den lyd mere og mere. Man kan læse sig frem til ting til et vist punkt, derefter må man bare kaste sig ud i det, og høste egne erfaringer.
toppe skrev:Claus-DK skrev:Så vidt jeg ved har jeg kun hørt en R2R DAC, min myst...
Har du fortrængt AudioGD SA 1.32?
kvik skrev:...Som Toppe siger, er Audio GD SA 1.32 også multibit (PCM1704UK), koster USD 909 + fragt/told/moms fra Kina, men kan sikkert også fåes via en europæisk forhandler...
Claus-DK skrev:Jokke du skal bare lave en tilbygning, du mĂĄ ikke gĂĄ ned pĂĄ udstyret..
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 13 gæster