...Halide Bridge - M2Tech HiFace 2 - Audiophilleo 2 - Musical Fidelity V-Link II - BitPerfect - PureMusic - AyreWave - Amarra - Fidelia - Audirvana - Songbird - Enqueue - VLC - PlayBack - Splashtop - Remote - Soundflower - Upsampling - Oversampling - 64-bit kernel - 24/96 via toslink - 24/192 via USB...
Der er selvfølgelig allerede skrevet side op og side ned om emnet derude, men siden jeg står foran at skulle teste dette selv, så er jeg interesseret i erfaringer og tips. Jeg ser, at flere brugere herinde anvender MacMini eller MacBook som kilde. Der må nu være noget de kan lære os andre nybegyndere om hardware-konfiguration, afspilnings-software, dac-tilkobling (USB vs Optisk), med mere.
For min egen del er tanken at først koble MacBook Pro til Metrum Octave med M2Tech HiFace 2 og den Chord Prodac Pro coax-kabel jeg har allerede. Dette er for at få en idé om, hvorvidt det er værd at investere i en MacMini til kontor-opsættet. Nogle hævder, at Metrum Octave drager fordel af software-upsampling, så jeg har tænkt mig at teste dette også. Hvis eksperimentet er en succes lydmæssigt, så kommer jeg nok også til at teste optisk vs USB.
Her og nu er HiFace 2 bestilt, og BitPerfect er lagt ind på min MBP, men indtil converteren kommer, får jeg dog ikke gjort så meget mere ved sagen. Har I nogle gode råd omkring indstillinger på MBP og i BitPerfect? Er f.eks. nedenstående gældende i dag også (for Mountain Lion)?
For at få fuldt utbytte af BitPerfect bør du installere Soundflower, således at BitPerfect kan "kapre" den optiske udgang i ekslusiv-modus. (Dette ville ikke været nødvendigt, hvis dac'en var tilkoblet via USB, for så ville der være 2 lydkort. OSX tillader ikke ekslusiv-modus, hvis lydudgangen ikke har en anden utgang at falde tilbake på. Soundflower installerer et virtuelt lydkort, således at OSX kan falde tilbage på det virtuelle lydkort, selv om du kun anvender den optiske udgang)