Så har jeg også prøvet at være den første på en tour. Spændt var jeg da jeg fik pakken, men en anelse skuffet over det manglende margarine papir! Jeg blev dog lidt beroliget da jeg fik pakken åbnet og kunne se noget bobleplast der øjensynligt tidligere har beskyttet "Resin", så den måtte nok alligevel komme fra Kliplev!
Bøfferne kommer i en no-nonsense kasse med USB-stik til opladning, et flystik og en brugsanvisning foruden de sammenklappelige høretelefoner.
Normalt er brugsanvisningen der mest for at amerikanere ikke kan sagsøge produktet, men her har finnerne gjort noget anderledes og overfaldet den med tø-hø humor fra øverste hylde! Det opdager man heldigvis hurtigt når man får kigget lidt nærmere på piktogrammet på bagsiden der indeholder en alvorlig advarsel!
Invendig er den ogsĂĄ fin underholdning, bl.a. "Thanks for all the money!" som mĂĄske er en reference til "Thanks for all the fish" (bog fra Hitchhickers Guide serien).
Når man tager den på første gang føles de dejligt lette. Det kan man ikke sige om den dybe mandestemme "Power on!" og den lidt sjove accent ved "Connected". De parrer nemt med telefonen og jeg havde ingen udfald hvis telefonen lå i den ene ende af huset og jeg lå i den anden!
Hvis vi bliver ved teknikken fungerer de fint med pause-knap og volumen, men jeg savner lidt en skip frem/tilbage knap sĂĄ jeg ikke skal finde min telefon.
EDIT: det kan åbenbart lade sig gøre at skippe både frem og tilbage hvis man læser manualen ordentligt!
De er forholdsvist komfortable, ikke voldsomt tunge og nemme at indstille. De kan dog godt blive lidt varme om ørerne. Kopperne kan drejes så de nemt kan bæres over nakken.
Batteri-tiden ved jeg ikke hvad er, men jeg fik dem da brugt en del timer uden de begyndte at brokke sig.
Lydmæssigt viser de sig også rigtigt fint frem. De har ikke den tunge dyne af bas, som jeg har hørt fra andre trådløse, til at skjule manglende detajler. Ikke til basheads, men fint til mig! De virker ret balancerede, pæn seperation og i det hele taget ret pæne i sin lyd. Pæne nok til jeg gider bruge dem til musik når jeg er ude at gå med hunden og ikke orker mere podcast snak. De kan sagtens producere gåsehud hvis bare musikken er god nok. Hvis det var mine ville jeg nok prøve om jeg kunne åbne dem og dæmpe koppen lidt eller fylde noget vat i. Som mange andre lukkede kan de godt have en tendens til at "runge" lidt, men ikke mere end så mange andre trådede ditto.
ANC har jeg kun brugt meget lidt, jeg har ikke så meget at sammenligne med så kan ikke sige så meget andet end at det virker og ikke umiddelbart har den helt store effekt på lyden. Prøvede en enkelt gang at slå det til hvor der var meget stille og fik en slags bas-brummen, men lige det scenarie giver heller ikke særligt god mening.
Hvis nogen vil have et sæt trådløse over-ears vil jeg ikke være bange for at foreslå de her medmindre de er kendte bassheads!
Tak for besøget til Valco og Claus!