kvik skrev:På hifisentralen har de en tråd om, hvilke streaming-løsninger folk anvender. Informationsværdi er ganske høj, fordi den viser bredden af mulige løsninger. Det kunne være interessant at se, hvilke løsninger vi anvender her på siden - Så, hvad er din streamer-løsning?
Tak for en spændende tråd.
Lige nu streamer jeg fra min PC eller iPhone til min Schiit stack.
Herudover har jeg et Sonossetup i stue og køkken, der fungerer uden problemer.
Jeg har tidligere prøvet Chord MojoPoly, som fungerede supergodt -
når den fungerede. Den var
meget følsom overfor wifidækning, var min erfaring. Sad jeg stille i en stol, hvor der var hul igennem, var alt godt. Rejste jeg mig op for at gå rundt i huset, så røg forbindelsen.
Jeg prøvede også en stund at koble en Chromecast til min DAC, men min erfaring var, at den tit låste eller var umulig at styre, når jeg fx streamede via Tidal. Så den solgte jeg. Dernæst har jeg kørt med en gammel Airport Express, som er Airplaykompatibel, og det fungerede upåklageligt, men altså kun når jeg streamede fra min iPhone. Så den er også sendt videre.
Lige nu overvejer jeg så, om jeg skal lave et Roonsetup, fordi Roon også fungerer ok sammen med Sonos.
Jeg har kun ganske få flac-filer og streamer stort set alt fra Tidal, og al den information og inspiration, som Roon rummer, er et plaster på såret, når jeg savner mine cd'ers og LP'ers sleevenotes.