Er vel på tide med en opdatering
De små fødder blev limet på med en silikonebaseret lim efter råd fra Allo, og sidder fast indtil videre.
En 750GB 2.5" Sata disk fra min gamle MacBook har fået nyt liv, og er blevet installeret i en kina-æske dvs den fungerer nu som ekstern harddisk for Digione. Mit AIFF-bibliotek fylder 1TB, så har fyldt harddisken med ALAC-udgaven på ca 450GB istedet. Med fare for at lyde som Mr. Goldenears, så syntes jeg AAC-udgaven (320kbps) ikke lød godt nok. Håbede ellers at kunne spare lidt kroner på at nøjes med 250GB (SSD) fremfor 2TB til den tid, men sådan bliver det ikke. Nu prøver jeg så ALAC et stykke tid, og ser om det er godt nok.
moOde kom endelig med en opdatering, som (delvist) løste mit sorteringsproblem (for multi-cd'er) og indehodlt et par andre forbedringer. I ventetiden har jeg blot fundet mig virkelig godt tilrette med piCorePlayer og iPeng, så har nok opgivet moOde som egnet løsning for mine behov. Med pCP/LMS/iPeng kan jeg nu på min iPhone lytte til det fulde musikbibliotek. Når der en dag bliver råd til 2TB SSD, kan det foregå i stilhed også
Lidt tragikomisk fungerede det helt perfekt i går, og jeg var på den grønne gren. I nattens mulm og mørke savede nogen så grenen over, og frem til for et øjeblik siden har der været ufriviligt stille - Jeg sværger, jeg rørte ikke ved noget, pludselig var den bare i stykker
Spøg til side, på en eller anden måde var der siden i går blevet installeret et modul, der ikke var kompatibelt med LMS, som så ikke ville starte. Bizart, men måske er det et plugin eller indstilling der henter opdateringer uden min vidende. Der er mildt sagt mange af begge, og jeg har ikke orket at nærstudere udvalget.
Hvorom alting er, med hjælp fra Carsten (igen) kom der lyd, ved at manuelt opdatere LMS. Så, nu er alting igen i skønneste orden