Ikko Oh1, mine indtryk og oplevelser



Ikko Oh1, mine indtryk og oplevelser

IndlĂŠgaf Claus-DK » 21. jan 2019, 02:21

Da jeg om kort tid fÄr disse i biksen, vil jeg gerne skrive og dele mine indtryk med jer.
Der er flere indtryk pÄ vej via touren, ogsÄ, men mens vi venter pÄ dem vil jeg da lige skrive lidt om dem..

Via butikken og nogle sider jeg er tilmeldt i Kina, fÄr jeg lidt henvendelser fra tid til anden og mellem os sagt er det for det meste noget billigt skrammel de prÞver at prakke mig pÄ, alt fra Mickey mouse headsets til 3 Ärige til ting der blinker og bamler, men stort set altid, ting af meget tvivlsom kvalitet og slet ikke egnet til mine kunder, der jo er bÄde de bedste og lidt mere kristiske end bÞrnehave-bÞrn.

Af og til kommer der noget der ser spÊndende ud, men nÄr man spÞrger til en sample trÊkker de fÞlehornene til sig, de vil bare sÊlge mig 500 enheder og ved ikke en hat om hvad de sÊlger, sÄdan noget kan jeg ikke lide..

I sidste uge kom der endnu en fra "Watson" fra Ikko.
Der var et billede som fangede mig
ikko-oh1-in-ear-monitors-high-resolution-earbuds-high-fidel-D_NQ_NP_924717-MLM28690763306_112018-F.jpg
ikko-oh1-in-ear-monitors-high-resolution-earbuds-high-fidel-D_NQ_NP_924717-MLM28690763306_112018-F.jpg (41.58 KiB) Vist 3828 gange


SÄ jeg svarede af ren nysgerrighed, man bliver sÄdan lidt mistÊnkelig og kynisk over tid og det kunne jo vÊre blankt flot plastik, men fik fortalt at det var Fly aluminium, frÊset ud af en blok, sÄ blev jeg smÄliderlig, for q-JAYS er lavet pÄ samme mÄde og kan holde til man slÄr pÄ dem med en hammer, sÄdan noget gÄr IKKE i stykker..

jeg kan godt lide ting der holder og kan tĂ„le tĂŠsk, det er i min verden en meget vigtig egenskab for mine inears fĂ„r sĂ„ mange tĂŠsk, man tror det er lĂžgn, q-JAYS er det eneste der har kunne tĂ„le mig i lĂŠngere tid end et Âœt Ă„rs tid, jeg er inears mishandler og frygter at blive meldt til en eller anden forening for inears bevarelse, sĂ„dan noget "kattens vĂŠrn" bare for inears.. ruller1 ruller1
Sker det er jeg pÊnt meget pÄ r....

Jeg tÊnkte jeg vil da se om der falder en prÞve af, gad ikke bruge penge pÄ det, det har man gjort sÄ tit og blevet trist af det bagefter, nÄr skuffelsen ramte, jeg forklarede om vores tour og ville lokke et sÊt ud af fyren, niks. Det var ikke formÄlet, han ville gerne sende mig et sÊt, men han ville altsÄ hÞrer hvad jeg synes om dem, underlig fyr tÊnkte jeg, men er det gratis er det gratis og gratis er godt..

SÄ fik sendt en adresse og fik at vide de ville komme i posten hrtigt, ja ja jeg venter da bare 14 dage pyt med det, men sÄdan gik det ikke, de blev sendt express og var her 3 dage efter, hold da op tÊnkte jeg..

SÄ det var med store forventninger jeg hantede dem i swipboxen i tÞfex, lidt kedelig kasse normalt omslag og den typiske sorte Êske som efterhÄnden er til alt der skal lugte lidt af at vÊre godt, lidt for brugt efterhÄnden, da q:JAYS kom med deres var den vil, men nu er de alle vegne f.eks den BA10 vi har pÄ tour..

NÄ op med pakken og se hvad der var indeni, det fÞrste var at der to forskellige slags silikone tips, OK den var ny en til vokaler og en nogle der hed balancerede, dem prÞvede jeg, eller jeg forsÞgte, men da de skulle pÄ flÞj de ud af hÊnderne pÄ mig, de var glatte som en Äl i regnvejr, den var ny for mig..Efter at have rodet i bunden af bilen fandt jeg dem og fik tips monteret, ind i kraniet med dem, uhhhh kolde, men kun lidt tid..
PÄ med musik fra telefonen, konen bag ratten KØR...

jeg husker ikke sÄ meget af hjemturen, vi var vist bÄde i Lidl og Fakta og Netto og og , jeg ved et ikke jeg sad bare i bilen og hÞrte musik og var helt vÊk, gad ikke en gang hÞrer Stones, der skulle mere eventyr til..for det her var godt nok vildt..

SĂ„ kom jeg hjem og skrev til Watson, jeg kan godt lide at kinesere har lidt sjove navne, elementĂŠrt fristes man til at sige.. rulle6 rulle6

Mine tanker var lidt at der var jo nok sendt mails og prÞver til andre og jeg nok skulle bruges lidt til at pushe produktet for andre og stÞrre forhandlere, men det skrev han at det var der ikke, de ville have mig som forhandler i Danmark, underlig fyr tÊnkte jeg der er ikke ret mange bikse sÄ smÄ som min og det er ikke alverden jeg kan sÊlge til hr og fru Jensen, det er mere de lidt mere hardcore kritiske kunder der er mit segment, dem der lidt som jeg selv, vil have noget der er GODT og gerne med lidt godt ovenpÄ..

Jeg tÊnkte at jeg ville lÊre fyren bedre at kende, finde ud hvad han var for en fyr, ligesom jeg kender Candy fra Aune, hende har jeg skrevet med i 10 Är efterhÄnden, hun er en ven og det vil jeg gerne vÊre med dem jeg handler med, de skal kende mig og jeg vil gerne kende dem..

SĂ„ vi har siddet og chattet en del de sidste par dage, jeg glemmer alt om tid og sted og vi klikkede bare og han gjorde det samme, den arme fyr sad oppe til klokken 5 om morgenen fĂžrste aften og dagen efter..

SÄ vi har pumpet hinanden for oplysninger til vi begge var helt mÞre og vores hjerne nÊsten var mos, meget sÞd fyr og nysgerrig pÄ et sjÊldent hÞjt niveau..

Det viste sig at der er et stort firma der stÄr bag og med stort i Kina er det stort og plejer ikke at gide dvÊrge som jeg, jeg er nok mere en pestilens med alle mine spÞrgsmÄl, men vi har haft nogle skÞnne timer sammen pÄ Skype og er fÞrst stoppet nÄr vi ikke kunne mere..
fantastisk sÄdan noget, "mÞde" nogle man kan skrive med som havde man kendt dem altid..

De har valgt mig som forhandler fordi de mente jeg nok var den forhandler i landet der var mest inde i hovedtelefoner, no shit Sherlock..
Fristes man til at sige, eller elementĂŠrt min kĂŠre Watson ruller1 ruller1
SÄdan noget er dejligt at fÄ at vide, synes jeg..

Det er et mÊrke med store ambitioner og jeg har set lidt af hvad der er pÄ vej og det ser bare sÄ lÊkkert ud og oser af godt grej, jeg mp ikke rÞbe noget endnu om hvad der ellers kommer, men for hulen det ser lÊkkert ud..

Hmmm det her er ved at blive lidt langt og det er sent..

Jeg fortsĂŠtter i morgen.. ruller1 rulle2 rulle2
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
IndlĂŠg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Ikko Oh1, mine indtryk og oplevelser

IndlĂŠgaf Claus-DK » 21. jan 2019, 18:52

Katie Melua "Just like heaven"
Et cover nummer af en sang med The Cure, som jeg synes er bedre end originalen.
Jeg er helt vil med hvor klart og rent alting lyder, man kan hÞre hvordan fingrene glider hen over stregene pÄ bassen og guitaren, det er masser af textur og fylde i musikken, det er et meget stille nummer og det bliver ikke pustet op eller tilfÞrt ret meget, bare leveret smukt og enkelt, Katie MeluaŽs stemme kan vÊre lidt svÊr at undgÄ sibilans pÄ og det lykkes bare sÄ godt at formidle hendes delikate vokal, man sidder helt og forsvinder ind i musikken, opdager dÄrligt nok at man er midtvejs i nÊste nummer..
Det gÞr ikke sÄ meget for den nÊste sang har samme kvaliteter, sÄ det er win win..

Yello "I love you"
Yello er gode til at lave musik, et af de fÄ elektroniske bands jeg kender godt.
Det der er fedt ved den type musik er specielt den mÄde at bassen er lavet pÄ, den er sÄ dyyyb, og sÄ skarp og fast og den prÊsenteres som en hammer pÄ trommehinden, der er et enormt impact af bas her, den griser ikke resten af lyden til, det sker af og til med de sange at bassen bare blÊvrer ud over det hele, nope ikke her det er skarpt afgrÊnset og fuld af liv og kraft, det er ikke hvad jeg ville kalde en bastung hovedtelefon, der er en kraftig og stÊrk bas, men det er ikke mÞrkt at lytte til, for der er masser af liv og glÊde i de andre frekvenser, igen er det klart og rent som trumfer indtrykket, de er lynhurtige ogsÄ.. kan gÄ fra skrigende hÞjt til ingenting pÄ ingen tid, et tempo som kun BA kan..
Bassen er nok primĂŠrt lavet af den dynamiske driver, men der er heller ingen slinger i valsen her..

Tracy Chapman "Baby can I hold you tonight ?"
Jeg er helt tosset med hendes stemme og i dette nummer er der ogsÄ et rigtigt godt arrangement af musik, lidt mere kÞd pÄ end resten af albummet.
Igen er det bare sÄ klart og rent, ikke poleret som sÄdan bare uden skidt omkring musikken, der er en god fornemmelse af rum og spredning af musikken, der er ikke noget der trumfer andre ting og skubber dem i baggrunden, det er en smuk smuk sang og bliver leveret sÄledes smukt enkelt og uden dikkedarer..

Disse numre har vÊret direkte fra min Shanlin M0, jeg vil nu skifte til min Myst porta dims med et langt og dÄrligt navn, fremragende R2R DAC med en fin forstÊrker.


Det bedste cover nummer nogensinde..
NÄr man lytter til dette nummer med mine hÞjtalere skal det have noget saft for at fÄ starten med, det er meget lavt i forhold til hvad der kommer senere, nu kan det hele hÞres pÄ normal lydstyrke og jeg behÞver ikke flyve op af stolen og skrue ned nÄr de hopper og der kommer POWER pÄ, der er ikke sÄ meget at sige andet end at det bare lyder sÄ skide godt det her, der er en fremragende levering af vokaler og dynamikken er skÞn..

Spisetid, must eat listen later.. ruller1 ruller1
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
IndlĂŠg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Ikko Oh1, mine indtryk og oplevelser

IndlĂŠgaf Claus-DK » 21. jan 2019, 22:31

Katie Melua "Just like heaven"
Bedre end fÞr, mere ro mere kontrol og dybere bas. Det kan absolut svare sig at sÊtte bedre grej foran dem, de vokser fint med opgaven. Der er en mere alvorlig stemning i musikken detaljerne stÄr lidt skarpere, det er ikke en stor forskel, men den er bestemt hÞrbar.
Samme sang nu med Audinst som forstĂŠrker efter mysten.
Bassen fylder mere er det fĂžrste man lĂŠgger mĂŠrke til, hele lydbilledet er en smule mere dunkelt, der kommer et lille strejf af sibilans, ikke noget der genere mig for det er meget lidt, det er igen ikke nogen vild forskel, udover at bassen fylder mere, den er ikke dybere, den breder sig bare mere ud i "rummet"..

Yello "I love you"
Hold nu kÊft sÄ er der bas, noget mere voldsom, det hele strammes op med mysten alene, ligesom fÞr. Igen er det de smÄ ting der henrykker og fÄr mig glad i lÄget, jeg er helt tosset med den bas..

Med Audinst amp, endnu mere BASSSSS, jeg tror mine Þjne snart begynder at blÞde, skÊrmen flimrer lidt ogsÄ, yeah hell yeah...
tager lige The race ogsÄ, der er nemlig sÄ meget gang i det nummer, nu blÞder Þjnene, for hulen hvor er det her fedt..
Det er et nummer med fart pÄ, the race duh, naturligvis er der fart pÄ, jeg kan huske da den kom frem og jeg var til fest hos en god ven hvor alle var klÊdt i sort og skabte sig som gale grise til det nummer, jeg fattede ikke en meter, det gÞr jeg nu..Det er sÄ vildt, trompeterne blÊser til angreb og det hele er bare sÄ meget for meget pÄ alle mulige mÄder, sÄ meget for meget at det er godt.
SĂ„ sidder den gamle krop og hopper i stolen, det kunne den godt lide at hĂžre, hvor er det bare en vild bas det nummer har..
Det er som at have et helt orkester proppet ind i hovedet, mens bilerne rÊser gennem roen pÄ en..
Man bliver bare SÅ GLAD, der er ikke noget der ikke virker alt er skarpt klart og tydeligt.
De her inears leverer bare det man smider i dem, de er bare goe. Det vidste jeg jo godt for de er ogsÄ fede fra telefonen eller M0, men de vokser bare sÄ meget nÄr man smider en fuldblodshest under dem, det flyver bare afsted..

Mike Oldfield "shadow on the wall"
hmmm det ved jeg ikke om jeg kan lide, jeg er ellers ret glad for det nummer, synes ChapmanŽs stemme er sÄ sej i det nummer, men han drukner lidt i musikken, som pÄkalder sig mere opmÊrksomhed end normalt, det er nok det at de er sÄ fri for sibilans der rammer hans stemme lidt for hÄrdt, det er satdig et super stykke musik, men jeg ville gerne have Chapman lÊngere frem og stÄ, der hvor han plejer at vÊre, fjerner lige Audinst, tror det kan vÊre den der er lidt dum..
JADA sÄ er han der og fylder igen, det er jo en regulÊr forvandlings kugle jeg har fÄet proppet i hovedet, jeg plejer jo lidt at have forskellige bÞffer til forskellige kunstnere, nu kan jeg nÞjes med 5-8 forstÊrkere og et sÊt inears og stadig vÊre glad for alt hvad jeg lytter til, ikke nÊr sÄ sjovt og alt for nÞrdet, men jeg kunne..

Jeg er nÞd til at have noget Stones pÄ, en test er ikke en test uden Stones.
Paint it black
Gider ikke skrive jeg skal danse lidt i stolen, nuff said
gimme shelter ahhhh jahhhh jeg er stonesfan, mÄ erkende det faktum..NÄr jeg lytter Stones er det som om det lÞfter sig op og bliver til fornemmelser og fÞlelser jeg oplever, jeg er sÄ glad for deres lyd, det bliver bare mast ind i min hjerne og lavede man en mÄling ville det sikkert ligne nytÄrs aften.
Angie ingen dag uden Angie, fuck jeg tuder allerede og den er dÄrligt kommet i gang, det her kommer til at gÞre nas pÄ den gode mÄde.

1-2-3-4-5-6-7-8-9-10 sÄ kan jeg lidt igen, hvor er det bare smukt, jeg kan ikke det her..i mÄ selv forestiller jeg nogle bevingede ord om dynamik og vidunderlige lyde..
"Love is strong" sÄ er man cool igen, musikken fylder bare det hele der sker sÄ mange ting og man hÞrer bare ALT, Keith spiller med begge hÊnder CharlieŽs stortromme tÊver mine Þrer med sanselÞs ligegyldighed for mit ve og vel...

The Kelly family "Angel"
Jeg ved ikke hvorfor men jeg elsker bare det nummer, der er nogle skÞnne stemmer, som gÞr at jeg nÊrmest ikke lytter til resten, det bliver som stort set alt andet bare afleveret i Þret med kontrol klarhed og er lige blevet vasket sÄ det er rent og lÊkkert..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
IndlĂŠg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Ikko Oh1, mine indtryk og oplevelser

IndlĂŠgaf CHIbsen » 21. jan 2019, 22:54

Det her er den fornemste anmeldelse du har lavet lĂŠnge :D

Tapatalk
Pachanko Constellation Miniâ–șViolectric DHA V590â–șSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
IndlĂŠg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Ikko Oh1, mine indtryk og oplevelser

IndlĂŠgaf Claus-DK » 21. jan 2019, 23:10

Opsummering og konklusion.

Der er lidt forskel pÄ de to typer tips der er i kassen.

For at fÄ den (bas)oplevelse jeg skriver om skal der vÊre comly eller andre skumpropper pÄ dyret.
Er man ikke sÄ glad for bas skal man bruge de tips der kaldes vocal tips.
Der er mere bas i de balanced tips og absolut mest med skumpropper.

Det giver brugeren mulighed for at skifte lydsignaturen.
Selv foretÊkker jeg klart skum, jeg holder af den bedre isolation og det ekstra punch bassen fÄr og synes ogsÄ det giver en bedre komfort.

Jeg ville gerne have haft nogle stĂžrre tips i kassen, mine huller i roen er store.
Et kabel med mikrofon ville heller ikke skade, sÄ kunne jeg have dem i Þrerne hele dagen, nemlig ja

Jeg kunne faktisk godt overleve med OH1 som min eneste hovedtelefon, det skrĂŠmmer mig lidt.
Det en absolut fremragende inear og til 1300 incl fragt er det bare en nobrainer, put i kurv..
Jeg fanger mig selv i at lytte til hele albums i stedet for at finde de numre jeg holder mest af.

DĂ„rlige ting:
Kablet er lidt mere mikrofonisk end det kunne have vÊret, det er slet ikke slemt, men det kan gÞres bedre. De koster dog under det dobbelte af et westone kabel, sÄ det lidt flabet at klage over det..
Der er ikke ekstra store stĂžrrelse Claus-dk tips i kassen.
De fÄr mig til at glemme tid og sted.

Gode ting:
Mulighed for at justere lyden med forskellige tips.
Komforten er langt bedre end jeg havde forstillet mig, de passer bare perfekt til mine lyttelapper.
Finishen er ekstra ordinĂŠr lĂŠkker.
De forhandles af landetÂŽs bedste webshop.
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
IndlĂŠg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Ikko Oh1, mine indtryk og oplevelser

IndlĂŠgaf Claus-DK » 21. jan 2019, 23:10

CHIbsen skrev:Det her er den fornemste anmeldelse du har lavet lĂŠnge :D

Tapatalk

bĂžlle sĂ„dan at afbryde Âœvejs ruller1 ruller1 ruller1
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
IndlĂŠg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Ikko Oh1, mine indtryk og oplevelser

IndlĂŠgaf Claus-DK » 23. jan 2019, 01:00

Jeg sad og skiftede lidt tips i dag og har vĂŠret nĂžd til at redigere lidt i mit forrige indlĂŠg.
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
IndlĂŠg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev


Tilbage til Ikko

Hvem er online

Brugere der lĂŠser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gĂŠst