DAC/AMP nødvendig?



DAC/AMP nødvendig?

Indlægaf OnTheBeach » 25. apr 2016, 14:32

Hej Hoved-fi'er!

Jeg er ny herinde og håber ikke jeg nu åbner pandoras æske da mit spørgsmål omhandler dac/amps ;)

Jeg har i længere tid spekuleret i om en dac/amp ville kunne få lidt mere sjov ud af mine oppo pm-3 og philips fidelio x2 end min nuværende macbook pro (retina medio 2014).

Jeg har ikke plads til et kæmpe setup så jeg har overvejet en apogee groove eller meridian explorer 2. Ville gerne en chord mojo men pengene er der ikke og tror at kæresten ville slå mig ihjel hvis jeg brugte så mange penge på en "lille dims". Men er der virkelig nok lyd at hente til at det kan betale sig at bruge 2000+ kr? Og er der ellers andet der kan anbefales i denne størrelses kategori hvis det er?
OnTheBeach

Brugeravatar
 
Indlæg: 39
Tilmeldt: 25. apr 2016, 14:22

Re: DAC/AMP nødvendig?

Indlægaf toppe » 25. apr 2016, 15:09

rulle5

Der er sikkert nogle der vil svare ja til dit spørgsmål om det kan betale sig, andre vil svare nej. Den eneste der kan afgøre det er dig selv... Der bliver snart holdt et meet i Esbjerg - hvis du har mulighed for at komme kan du tage dine bøffer med og selv vurdere om det kan svare sig for dig. Alternativt har vi en Tour de Hoved-fi sektion - meningen med Tourene er at give dig mulighed for at lytte til lidt forskelligt grej mod at du deler dine indtryk med os - det giver liv til forummet, forhandlerne får omtalt deres produkter og du får lejlighed til at lytte til grej, winwin-win Din eneste udgift er portoen til næste mand på listen.
i tour-sektionen finder du bla en Aune X1s. Den er lidt dyrere end dit budget, men den kan måske være med til at afgøre om det vil give mening for dig at investere i en dac/amp.
toppe

Brugeravatar
Redaktør
 
Indlæg: 2037
Tilmeldt: 13. aug 2011, 16:46
Geografisk sted: Nørrebro

Re: DAC/AMP nødvendig?

Indlægaf Kena » 25. apr 2016, 15:11

Hvor bor du? Det er kun dig selv der kan svare på om du synes forbedringen er stor. Det vil derfor være bedst hvis kan låne noget udstyr for at se om det er noget for dig.
AudioQuest NightOwl Carbon & PowerBeats Pro & Chord Mojo
Kena

Brugeravatar
 
Indlæg: 665
Tilmeldt: 6. dec 2011, 16:33
Geografisk sted: Amager

Re: DAC/AMP nødvendig?

Indlægaf nc8000 » 25. apr 2016, 15:24

Med Oppo PM-3 kunne en Oppo HA-2 være et oplagt valg. Alternativt en Audioquest Dragonfly, men ja kun du kan vurdere om det er det værd
Auralic Aries Mini > Audiolab 8200CD cd/dac > RudiStor RPX-100
Sony NW-ZX2
iPhone SE

HiFiMan HE-6, Ultrasone Signature Pro, JH13 (alle balanceret TWau Reference)
q-Jays second gen
nc8000

Brugeravatar
 
Indlæg: 1513
Tilmeldt: 18. nov 2012, 13:28
Geografisk sted: Kalundborgegnen

Re: DAC/AMP nødvendig?

Indlægaf OnTheBeach » 25. apr 2016, 15:32

Tak for svar!

Jeg bor i KBH (amager)... Jeg tænkte lidt på bare at bestille en dac/amp hjem (har fundet en apogee groove til 2300) og så tjekke om det var noget for mig. Og ja en oppo ha-2 har jeg også tænkt lidt på men synes den er lidt dyr;)
OnTheBeach

Brugeravatar
 
Indlæg: 39
Tilmeldt: 25. apr 2016, 14:22

Re: DAC/AMP nødvendig?

Indlægaf Kena » 25. apr 2016, 15:47

Jeg bor også på Amager. Vi kan måske finde ud af at du låner grej af mig. Jeg har Mojo, en stor Dac/amp(Audio gd10.32) og Meier Audio Quickstep(lille amp). Til gengæld kunne jeg godt tænke mig at lytte til dine hovedtelefoner på et tidspunkt
AudioQuest NightOwl Carbon & PowerBeats Pro & Chord Mojo
Kena

Brugeravatar
 
Indlæg: 665
Tilmeldt: 6. dec 2011, 16:33
Geografisk sted: Amager

Re: DAC/AMP nødvendig?

Indlægaf OnTheBeach » 25. apr 2016, 16:04

Fedt! Det vil jeg meget gerne... Især mojoen er interessant! Jeg skal lige finde lidt tid i kalenderen eftersom jeg lige har fået en lille tidsrøver i form af en nyfødt! Men det tager vi bare over pm.
OnTheBeach

Brugeravatar
 
Indlæg: 39
Tilmeldt: 25. apr 2016, 14:22

Re: DAC/AMP nødvendig?

Indlægaf Claus-DK » 25. apr 2016, 16:22

Velkommen til godt du kunne komme..
Nogle kan ikke leve uden andre forstĂĄr ikke de findes, vi har begge grupper og alle typer imellem her..
Det er sådan et af de spørgsmål der ikke findes eet svar på..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: DAC/AMP nødvendig?

Indlægaf OnTheBeach » 25. apr 2016, 16:27

Hehe ja det kan jeg godt lidt mærke når man læser rundt omkring! Jeg må selv prøve en for at hvordan jeg har det med dem... Der er ikke andet at gøre.
OnTheBeach

Brugeravatar
 
Indlæg: 39
Tilmeldt: 25. apr 2016, 14:22

Re: DAC/AMP nødvendig?

Indlægaf Claus-DK » 25. apr 2016, 16:29

Det er den rigtige holdning,..
Vi kunne jo fare i totteren på hinanden hver gang de spørgsmål dukker op, men vi orker det ikke og kan aldrig blive enige. ruller1 ruller1
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: DAC/AMP nødvendig?

Indlægaf Sinus » 25. apr 2016, 20:59

Claus-DK skrev:Det er den rigtige holdning,..
Vi kunne jo fare i totteren på hinanden hver gang de spørgsmål dukker op, men vi orker det ikke og kan aldrig blive enige. ruller1 ruller1


Helt enig. Det er absolut også vores opfattelse at det er helt individuelt om man synes en DAC er nødvendig. Det bedste er at prøve det af med sine egne hovedtelefoner og tage sin vurdering derfra :-) God jagt og afprøvning!
https://www.sinus-store.dk
Studiestræde 24, 1455 Kbh K
Hovedtelefoner og transportabel lyd
Sinus

Brugeravatar
 
Indlæg: 18
Tilmeldt: 25. apr 2016, 19:44

Re: DAC/AMP nødvendig?

Indlægaf OnTheBeach » 25. apr 2016, 21:14

@Sinus

Jeg kan se i forhandler Apogee Groove hos jer. Har du nogle erfaring med den som du kan dele? Det ville være fedt med lidt info hvis du har det :)
OnTheBeach

Brugeravatar
 
Indlæg: 39
Tilmeldt: 25. apr 2016, 14:22

Re: DAC/AMP nødvendig?

Indlægaf Claus-DK » 25. apr 2016, 21:24

OnTheBeach skrev:@Sinus

Jeg kan se i forhandler Apogee Groove hos jer. Har du nogle erfaring med den som du kan dele? Det ville være fedt med lidt info hvis du har det :)


Sådan noget gør forhandlere ikke her på siden, du må ind til Sinus og prøve den selv og dele det med os..

Tænk over hvor meget tillid du ville have til et forum, hvis informationerne kom fra dem der solgte varene ??
Det er ikke så godt i det åbne forum, når man tænker over det..

Du må meget gerne skrive og efterlyse det i Sinus eget underforum, meget gerne endda, bare ikke i denne del, den er KUN til ikke kommercielle indlæg og at fortælle om egne produkter er det, og dermed uønsket..

Tak for dit indlæg, som lige gav mig mulighed for at friske reglerne lidt op, det var dejligt.. musik17 musik17
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: DAC/AMP nødvendig?

Indlægaf OnTheBeach » 25. apr 2016, 22:16

Super! SĂĄ ved jeg det thumbs
OnTheBeach

Brugeravatar
 
Indlæg: 39
Tilmeldt: 25. apr 2016, 14:22


Tilbage til DAC/Hovedtelefonforstærker

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 9 gæster

cron