Aune T1 - Indtryk fra lĂĄneturen



Re: Aune T1 - Indtryk fra lĂĄneturen

Indlægaf Claus-DK » 5. jun 2014, 22:31

Nej jeg siger ikke det er i orden, men det er et problem at bruge rør, det er en teknologi der blev forkastet stort set alle andre steder end i lydudstyr for 50 år siden, rør forvrænger og støjer, længere er den bare ikke, man kan så gøre forskellige ting for at dæmpe problemet, men uanset hvordan man vrider og vender sig vil rør forvrænge støjen kan dæmpes, men rørets egenskaber er som de nu en gang er...

Det man så kan arbejde på med rør er harmoniske forvrængninger som vores hjerner godt kan lide og det gør mange producenter rigtigt godt, men der er vi også i en helt helt anden prisklasse end T1 problemet er meget mere tydeligt i en DAC end i en forstærker, en forstærker kan gøres næsten helt lydløs, altså ingen støj, men forvrængningen vil stadig være der og ofte lyde rigtigt dejligt..

Batteridrevne enheder har som tommelfinger regel mindre støj end ting der proppes i stikkontakten og bør vælges til IEM specielt til følsomme IEM..

Om det er dårligt design ved jeg ikke, du kan sikkert købe en relativ støjfri DAC/amp med de samme elektroniske stumper indeni, men så kommer du til at bløde et langt større beløb, du skal huske at vi altså taler om grej i den billige ende af udvalget og der vil altid været sparet på pengene et eller andet sted, sådan er det også når du køber en bil, en til 400.000 er væsentligt bedre end en til 150.000..

Vi skrev også om emnet inden du fik den på besøg hvor jeg skrev til dig at jeg ikke regnede med den var et godt match for dine Nails, men det var da et forsøg værd..

Bare glæd dig over at du fandt ud af det uden at behøve at købe en... ;-) ;-)
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Aune T1 - Indtryk fra lĂĄneturen

Indlægaf crazydazy95 » 5. jul 2014, 12:10

Nu er det efterhĂĄnden et par uger siden, at jeg lod T1 slippe, sĂĄ jeg mĂĄ hellere lige give min mening til kende! :-)

Jeg må ærligt indrømme, at jeg blev lidt skuffet, den havde ikke lige den signatur jeg havde håbet på, og jeg følte, at mængden af forvrængning og støj var temmelig stor. Da jeg satte mine HD 598 til den og startede Infected Mushrooms "U R So Fucked", lød "yeah, yeah, yeah, yeah" i starten af nummeret mere som 4 hurtige skrig, end de lød som "sang". Der var en fin varme tilstede, men denne forvrængning og mangel på detalje i forhold til mit Xonar Essence STX gjorde, at det kun blev til en lille hånfuld numre der blev spillet gennem T1. Så min konklusion er, at min nuværende løsning er den rigtige for mig, i hvert fald indtil jeg dummer med ved at prøve noget nyt, garanteret alt for dyrt, legetøj. :-D

Så rør-lyden er vist ikke lige mig, men mange tak til Claus for muligheden, det er virkelig lækkert. :-)
Bøffer: HD 650 | HD 598 |Philips Fidelio x1 | Dunu DN-1000 | Jays Q-jays
DAC/lydkort: Xonar Essence STX
amps: Lovely Cube
crazydazy95

 
Indlæg: 151
Tilmeldt: 26. mar 2014, 16:21
Geografisk sted: Hurup Thy

Re: Aune T1 - Indtryk fra lĂĄneturen

Indlægaf McM_dk » 24. sep 2014, 22:34

Ups, jeg glemte vist lidt at skrive mine indtryk fra Tour'en.

Grunden til jeg har glemt at skrive er nok at T1'eren slet ikke fik ret meget tid hos mig. Lyden var bare slet ikke mig. Svært at forklare men det var ligesom der manglede noget, lyden var meget snæver og begrænset.
Sammenligner den med min RnG og tideligere LD I+.
Så efter at have hørt lidt forskellige numre med forskellige headsets, bare for at være sikker på det ikke var mig den var gal med så endte jeg med at pakke den sammen. :/

Men tak til Claus for lĂĄn!!
* Zigis RnG * HAD Maestral II * Eufonika H3 * Eufonika H14PE *
* Varna II * Henry MK1 * Aune X8 * *EWCG Discrete R2R HAT PI *
* Beyer DT990 * Beyer Amiron * Ollo S4R * Ollo S4 |
McM_dk

Brugeravatar
 
Indlæg: 428
Tilmeldt: 26. mar 2014, 19:42
Geografisk sted: 6600 Vejen

Re: Aune T1 - Indtryk fra lĂĄneturen

Indlægaf Claus-DK » 25. sep 2014, 00:53

Dejligt du skriver, jeg sætter pris på alle indtryk uanset om de er gode eller dårlige.
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Aune T1 - Indtryk fra lĂĄneturen

Indlægaf Gerner » 1. okt 2014, 21:18

Så synes jeg, at have hørt en god mængde tid på denne noget pæne Aune T1, så jeg godt ville kunne beskrive mine tanker og meninger om DAC'en.
Jeg har ikke haft været lige så grundig, som da jeg prøvede Aune X1, af den simple grund, at jeg synes det har lydt lidt anderledes..

Mine musik favoritter er som følge:
Noget af det tunge (Elektronisk, dubstep og d&b)
Det normale hippilihut POP
En bætte smule klassisk

Mit første indtryk af Aune T1 var faktisk, at jeg synes der manglede noget. Den første bøff jeg brugte var mine Grado Sr80, da det nok er min yndling at lege med.
Hos mine Grado'er er jeg lidt vant til, at bassen ikke går lige så dyb som mine DT770, men at den er strammere, så her var jeg faktisk okay tilfreds med lyden. Synes dog at den stadig af DAC'en fik dem til at lyde en smule fraværende. Gik så hen til mine DT770, hvor jeg faktisk var mere eller mindre skuffet. Når jeg hører det lidt tunge musik, så elsker jeg mine beyer, da jeg synes sub lyden i dem er delikat, og går ned i en tilpas dybte. Med DAC'en synes jeg faktisk ikke, at den kunne formå, at lave samme dybde, og igen så virker den en smule fraværende. Måske det er noget mellemtone der mangler, men skal jeg ikke kunne snakke mig klog på, da jeg ikke har så meget forstand på det område.
Synes det er lidt svært at sætte ord på denne DAC, men lige til mine to høretelefoner, så er det ikke lige min yndling. Jeg vil dog tro, at den sikkert passer MEGET bedre til nogle andre høretelefoner, samt anden musiksmag. ;-)

Jeg takker mange gange for, at mĂĄtte lĂĄne denne labre DAC. ;-)

Hilsen
Gerner
Gerner

 
Indlæg: 1164
Tilmeldt: 8. maj 2014, 20:36

Re: Aune T1 - Indtryk fra lĂĄneturen

Indlægaf Claus-DK » 1. okt 2014, 23:50

Tak for dine indtryk.
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Aune T1 - Indtryk fra lĂĄneturen

Indlægaf friisand » 8. apr 2015, 22:15

Der foregår idag/aften en kamp mellem den tunerende Aune T1 og min egen Little Dot mrkIII. Dotten er udstyret med russiske 6ZH1P-EV rør. Sammenligningen sker vha af FLAC kørt via min DAC Stello DA100( den er er ret go'). Der lyttes vha Sennheiser HD 600 og HD650.Der bliver ivrigt skiftet mellem de to smukke rørbanditter og det er dælme tæt løb. Jeg synes de minder ganske meget om hinanden i lydsignatur. Jeg er ikke helt sikker på at jeg i en blindtest kunne sige hvilken en der spiller.....måske bare et udtryk for at mine 54 årige ører er ved at trænge til et dækskifte. Men skal jeg være skarp vil jeg sige at der er en anelse mere af det hele på Little Dot. Lidt mere rum og styr på lydbilledet. Knap så skarpe kanter ved bækken og håndklap.....om i forstår hvad jeg mener med det. Sammenfattet om sammenligningen kan jeg sige at det er ikke ret meget mening i at skifte den ene ud med den anden hvis det er fordi man gerne vil have noget forandring.

Sammenligner jeg Aune's DAC med min Stello DAC er der straks større forskel. Stello er rigtigt god med et meget harmonisk udtryk. DAC'en i Aune er lysere og tyndere i lyden.

Jeg har lyttet til akustisk musik af med behersket volumen. Den primære cd jeg altid bruger test er Hans Theessing & Blue Grove 'Live'. Den kan jeg stærkt anbefale hvis man vil teste med stemmer og akustiske instrumenter. Foruden Theessinks egen fyldige baryton er der en kvinde med der sætter enhver diskantenhed på prøve.

Jeg kunne sagtens finde på at sætte en Aune T1 på natbordet til godnatmusik med den bærbare i fodenden. En god forstærker og en tålelig DAC i en pæn handy indpakning til den pris.....det er da helt OK :-)

Jeg beholder den lidt endnu....inde pĂĄ sengebordet og siger tak for muligheden for at lytte til Claus thumbs
friisand

 
Indlæg: 128
Tilmeldt: 2. aug 2011, 22:14
Geografisk sted: Terndrup 9575

Re: Aune T1 - Indtryk fra lĂĄneturen

Indlægaf Claus-DK » 9. apr 2015, 01:49

Det er mig der takker for dine fine indtryk..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

ForegĂĄende

Tilbage til DAC/Hovedtelefonforstærker

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 5 gæster

cron