Indtryk fra det jyske træf 2014



Indtryk fra det jyske træf 2014

Indlægaf Buyer no 1 » 3. mar 2014, 00:38

Tak til alle for endnu et fantastisk træf rulle2

Og tak til mine "kørefæller" for godt selskab :-)

Jeg får først tid til at redigere billeder imorgen, men her er lidt til en start...

Claus-dk byder som arrangør velkommen til meetet, og understreger at det gælder for alle :oops:
Billede

Folk i STAX-buret synes at være tilfredse med lyden.
Billede
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

Re: Indtryk fra det jyske træf 2014

Indlægaf Claus-DK » 3. mar 2014, 02:23

Det var pænt af dig at photoshoppe min ekstremt smertefulde erektion, det flyder flot sammen med baggrunden.. 7musik 7musik

Det ville ellers have været et godt bevis, jeg kunne have vist min kone.... ;-)
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Indtryk fra det jyske træf 2014

Indlægaf Ole » 3. mar 2014, 06:40

Tak for hyggeligt meet og til Densen for at lægge lokaler til.

Fik lyttet til en del omend det jo bliver nogle kortere lyt og dermed kun lidt løse førstehåndsindtryk, når man skal nå hele vejen rundt.

Beyerdynamic TP5
Dem kan jeg godt forstå, at Burning/Rasmus er glad for. Designet er klassisk Beyer og god kvalitet, dog nogle lidt store svende, hvis de skal med på farten. De lyder godt. Relativt neutrale, men med et lille skud varme vil jeg umiddelbart sige. Lytning til orgel med dem på er ganske fornøjeligt.

B&O H6
Lækkert design og utrolig behagelig at have på. Lydmæssigt lyder den rigtig godt - ikke fantastisk, men rigtig godt. Dejlig relativ neutral lydsignatur og matcher efter mine ører ganske fint med min bærbare forstærker. Synes måske den på trods af sine fortræffeligheder er prissat en anelse for højt. Er lidt on the fence pga. value-for-money om jeg skal have mig sådan et par, men er ikke utænkeligt.

iQube
Lånte lige en god gammel iQube en 5 minutters tid til et genlyt, da jeg jo selv har haft en engang. Dejlig klar og stram lyd, lige som jeg husker den. Den passer umiddelbart ikke særlig godt sammen med B&O H6 kunne jeg konstatere.

Nail 2
De er lidt nogle pudsige størrelser rent lydmæssigt, bliver interessant at give dem et længere lyt, når de kommer rundt på touren. Husene på dem er endnu mindre end end mine Ety HF3. Kablet er ganske let og umiddelbart behageligt, når man har det op over øret.

PortaDac 18660CUB (var det version 2?)
Den ser ikke speciel fancy ud - nok endda lidt gammeldags, men solid konstruktion og bortset fra selve stikkene, så kan jeg faktisk godt lide udseendet.

Lydmæssigt, da lyder den dælme godt. Skal jeg være helt ærlig lød den ud fra det korte lyt umiddelbart bedre end min The International, når både DAC og forstærkerdel var i gang (kørte med iems). Kan være det er øjnene det er galt med, men kunne ikke umiddelbart se en almindelig line in. Bluetooth delen virker umiddelbart fint, lød til at være “godt nok” til når man er på farten og rækkevidden på ca. 5 meter er også ganske hæderlig, eftersom det hele er pakket ind i et metalhus - eneste turnoff er signalet ryger når forstærkeren kommer om på modsatte siden af kroppen som mobilen.

Der er et par småting, der gør den ikke er helt perfekt til mit brug, men hvad lyden angår er der ikke noget at sætte en finger på.

Sennheiser Amperior
De var ikke lige mig. Tror jeg er ved at blive gammel, gnaven og for kritisk :-)

Stax
Euklids, tror det var en Lambda SR?
Ud fra det relativt korte lyt på Davids forstærker, så umiddelbart rigtig dejlig mellemtone, imens jeg ved resten nok foretrækker mine 507.

Davids, Sigma NB?
Kort lyt, men umiddelbart foretrækker jeg mine 507.

SR407
Jeg er stadig glad for jeg gav lidt ekstra og nappede 507'erne :-)

SR009
Sårn et par kunne jeg godt tænke mig. Synes umiddelbart de lød rigtig godt ud af en 727ii.
Ole

Brugeravatar
 
Indlæg: 479
Tilmeldt: 6. feb 2012, 19:50
Geografisk sted: Kolding

Re: Indtryk fra det jyske træf 2014

Indlægaf Claus-DK » 3. mar 2014, 09:37

Det kan jeg bekræfte, der er ikke line-in på myst 1866, de har en model der kan begge dele, men den er på 220/240 volt, så den må jeg ikke sælge i EU..

Ang Senn amperior er jeg lidt uenig du er da ikke gammel :mrgreen:
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Indtryk fra det jyske træf 2014

Indlægaf davidsh » 3. mar 2014, 11:06

Tak for et rigtig godt meet, det er sjovt med alle de ting man aldrig når at lytte til, men det er jo fordi der er så mange dejlige mennesker at snakke med.. Og så på grund af Stax båsen :lol:

Stax 009: Fik brugt en times tid med 009, de er simpelthen fantastiske hele vejen igennem. Nogen der kender det når man sidder og smiler eller endda griner for sig selv fordi det lyder så lækkert? De har stadig bas som en elektrostat (ikke så meget kraft bag), men den går rigtig dybt og de kan bestemt spille bas så det vil noget! Jeg begynder sådan at tænke i forkerte baner (sådan noget med HE-6 eller hd800).

Stax Lambda NB: Sådan nogle skal jeg have fat i, det er der ingen tvivl om.. Virkelig lækker mellemtone, de lyder bare rigtig godt. Desværre fik jeg ikke lejlighed til at lytte så meget til Oles 307 og 507.. En anden god gang.. Men jeg har lidt en fornemmelse af at den nye serie ikke helt er mig.

JVC DX1000: Har været lidt forelsket i dem siden sidste meet i Vejen.. Og det har ikke ændret sig meget, omend jeg synes de var en smule skarpe i forbindelse med vokaler. De lyder virkelig lækkert og er rigtig involverende når man lytter. Hvis jeg nogensinde kan komme i nærheden af sådan et sæt til en god pris...

Myst nail 2: Jeg skulle da lige prøve.. Claus har ret i det er nogle lidt underlige størrelser. Gav dem nok 15-20 minutter. Der er ingen tvivl om at de er i en helt anden liga end for eksempel mine ety hf5'ere, de lyder virkelig godt. Men de har ikke ret meget diskant og når man først lytter til dem er det sådan som om de ikke 'når helt sammen', lidt som om at man har noget af lyden der er langt væk og andre dele af lyden der er tæt på og så er der sådan lidt et hul midt imellem, der lige skal fyldes ud.. Det tager lidt tid.

Det var vist alt hvad jeg nåede at lytte til...
Hovedtelefoner: B&O H6, Hifiman HE-500, Hifiman HE-5LE, Koss KSC75, Sennheiser HD800, Sennheiser Momentum, Stax Sigma (NB), Stax SR-307, Stax Lambda Signature
Forstærkere: Musical Fidelity X-can V8P, Stax SRM-T1, Emotiva Mini-X
DAC's: Danish Audio Design DAC 05
Kilde:Fiio X3, PC
davidsh

Brugeravatar
 
Indlæg: 1799
Tilmeldt: 26. nov 2012, 14:16
Geografisk sted: Århus, Danmark

Re: Indtryk fra det jyske træf 2014

Indlægaf Burning777 » 3. mar 2014, 12:11

Jeg vil også sige tak for en hyggelig eftermiddag!

Vi var ikke så mange denne gang og vi aftalte med Thomas Sillesen at næste år vil vi gøre lidt mere reklame for dagen så vi kan få lidt flere til at møde op. Lokalerne som vi var i denne gang var jo helt i top - måske det bedste sted jeg har været til meet endnu med rigeligt med plads og nogle meget gæstfrie værter - IGEN! Så tak til Densen og HiFi Freaks for jeres tid og husly.

http://www.densen.dk/

http://hifi-freaks.dk/webshop/

Det gode ved at vi ikke var så mange denne gang var, at jeg denne gang fik lyttet til en masse grej og fik tid til at danne mig et indtryk af nogle af de produkter jeg havde udset mig at lytte til.

Et lille udpluk af billeder kommer her - alle mine billeder kan ses på Flickr:
http://flic.kr/s/aHsjTKevao

Det var f.eks. Myst 1866 Port forstærkeren. Den spiller virkelig lækkert! En kraftfuld lyd med solid bund. I hvert fald en noget varmere lyd end Quickstep+ODAC kombien. Myst forstærkeren gjorde det super godt med mine Tzar350 og gav dem en god sprød lyd. Det er et meget alsidigt produkt hvor man kan koble næsten alle tænkelige digitale kilder til. Så hvem ved om man ikke en gang skulle have sig sådan en når de har været på markedet og kan findes brugt til en god pris. Den gjorde i hvert fald et stor indtryk på mig.
Billede

Billede

Nu har jeg specielt fokus på bærbare forstærkere efter at jeg har afhændet det meste af mit stationære grej. Så Ole's "The International" fra ALO Audio fik jeg også lyttet til. Den mindede meget om Myst i sin lyd. Jeg fik desværre ikke A/B'et de to men begge havde en mørkere lyd end min Meier Quickstep og AHA-120 og også the International har en stor og fyldig bas. Jeg prøvede kun den almindelige single ended udgang og det skulle jo være bedre med balanceret. Men en virkelig god forstærker+DAC der bare spiller musikalsk og godt. Jeg tror dog Myst 1866 gav et større headroom. Jeg kender dog ikke lige prisen på ALO forstærkeren men jeg vil tro det er ca. halv pris af Myst?
Billede

Billede

Så fik jeg også lyttet til et par NAIL 2 - tror jeg det var. Der er ingen tvivl om at de er lækre at lytte til mysik på de nails. Især klassisk musik der kan de et eller andet. Nu var mine ører "tuned" til Tzar 350 og det er svært lige at springe på noget som helst andet når man er vant til det lyse. Så kommer der hurtigt slør henover. Så jeg kan kun konstatere at umiddelbart var NAIL sprøde og naturlige i deres lyd. Deres kabler var også rigtigt bløde og gode på alle måder. Den lyd man får til de penge de koster er også bedre end andre i prisklassen - f.eks. B&O's BeoPlay H3 bliver slået grundigt til plukfisk af et sæt NAIL. Jeg skal dog nok have mere tid for at mine ører kommer ud af Tzar350 mode før jeg kan bedømme dem bedre.
Billede

Så fik jeg også taget min STAX 009-mødom.... Og hu ha da da - det må være verdens bedste hovedtelefon. Komfort, lyd, bas, levende mellemtoner, perfekt afbalancerede diskanter, åbent rum, hul igennem - det hele balanceret så de ikke går for meget i nogen retning men bare spiller musik. En stor nydelse.
Billede

Og selvfølgelig tid til en lyttesession på noget lækkert Densen grej:
Billede

Til sidst er det også på sin plads at nævne at Ostebaronen fik sig en VELFORTJENT omgang HØVL - som vi siger herovre vest på. Selvfølgelig i form af en stor tak fra Claus til det store arbejde Ostebaronen har som maskimester med at holde dette forum kørende og i drift. Det er vi selvfølgelig taknemmelige for. rullw3
Billede

Billede

Jeg glæder mig allerede til næste gang vi skal have meet. Det er altid en hyggelig dag 1musik
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: Indtryk fra det jyske træf 2014

Indlægaf Euklid » 3. mar 2014, 14:39

Tak til alle for en god eftermiddag. Her er så et par korte indtryk af det jeg nåede rundt om

Hifiman HE 500
Jeg lagde ud med en god halv time med Toppes HE-500. I den senere tid er det en hovedtelefon, som har rykket længere og længere frem på min ”hvad er det næste jeg har lyst til at købe liste”, så det var guld værd.
Den gav en rigtig lækker præsentation af det meste musik jeg hørte. Næsten alt er rigtigt flot på den, men der er bare et eller andet ved mellemtonen, som jeg ikke ved om jeg kan lide. Det kræver i hvert fald lidt flere overvejelser før jeg når ”put i kurv”

T1
En rigtig lækker hovedtelefon. Komforten og pasformen var perfekt til mig. Mit hoved er meget lille, men på T1, var jeg for en gang skyld ikke i mindste position på hovedbåndet.
Jeg fik ikke lyttet helt så meget, som til HE-500 og det var på det tidspunkt der var mest aktivitet i lokalet, så indtrykket står ikke knivskarpt, men i mine ører var det virkelig lækker lyd. Jeg fandt ikke en eneste ting jeg ikke kunne lide ved denne hovedtelefon rullw3


Stax Sigma
Mindede meget om min egen Lambda, men med mere fylde og bund. Den specielle konstruktion med driveren i siden af det kæmpestore kammer, giver en særlig rumfornemmelse som jeg godt kunne lide.
Samtidig fik jeg mulighed for at høre min Lambda på Davids STAX-forstærker (husker ikke betegnelsen, men det var en rør-fætter med både PRO og NB udgang).

Takster pro80
Den er der sagt så meget pænt om her på siden, så den måtte jeg også prøve. Den budgetvenlige pris har fået mig til at overveje at købe en til at have liggende på arbejdet. Jeg har normalt in-ears i tasken, men en full-size hovedtelefon er bare noget andet.
Den spiller rigtigt pænt, selvom det nok lød lidt fladt i sammenligning med de andre ting jeg havde på ørerne. Prisforskellen er så også til at få øje på og i ”billigt supplement” kategorien ligger den indtil videre sikkert nummer et.
Lidt dumt at jeg ikke fik lyttet til K550, som kunne være et andet valg til arbejdshovedtelefon

STAX SR-009
:shock:

SR-407 lød også pænt :grin:
Jeg fik desværre lyttet alt for lidt til disse perler, men for pokker da.

Endnu en gang tak til alle for at gøre det muligt at lytte til så meget spændende grej og så endda i en hyggelig atmosfære
Euklid

Brugeravatar
 
Indlæg: 510
Tilmeldt: 12. okt 2013, 14:16
Geografisk sted: Køge

Re: Indtryk fra det jyske træf 2014

Indlægaf davidsh » 3. mar 2014, 17:40

^Det var Stax srm-t1

SR-407 lød KEDELIG og FORKERT ved siden af 009, men hvad havde man da forventet ruller1

Jeg glemte helt Harald (myst forstærker dims). Den spillede sådan ret godt med HE-5le. Bassen slog rimelig hårdt, men autoriteten var ikke helt der og vokalen ville ikke helt sådan på afstand, men stod lidt tæt på. Til gengæld var lydsignaturen kombineret med 5le ret lækker og ikke skinger/sibilant som den meget let kan blive på en forstærker der ikke har kræfter nok. Jeg kunne faktisk godt leve med Harald -> HE-5le.. Det siger alligevel noget :-)
Hovedtelefoner: B&O H6, Hifiman HE-500, Hifiman HE-5LE, Koss KSC75, Sennheiser HD800, Sennheiser Momentum, Stax Sigma (NB), Stax SR-307, Stax Lambda Signature
Forstærkere: Musical Fidelity X-can V8P, Stax SRM-T1, Emotiva Mini-X
DAC's: Danish Audio Design DAC 05
Kilde:Fiio X3, PC
davidsh

Brugeravatar
 
Indlæg: 1799
Tilmeldt: 26. nov 2012, 14:16
Geografisk sted: Århus, Danmark

Re: Indtryk fra det jyske træf 2014

Indlægaf Ole » 3. mar 2014, 18:48

Burning777 skrev: Jeg kender dog ikke lige prisen på ALO forstærkeren men jeg vil tro det er ca. halv pris af Myst?


Jep lidt under halv pris, ca. 4K på danske plader for ALO'en, men der er også umiddelbart hørbar forskel i Myst'ens favør. Tror det primært er DAC-delen i Mysty Harald, der bidrager til forskellen, da ALO lyder lidt bedre spændt efter min stationære dac end på egen hånd.
Ole

Brugeravatar
 
Indlæg: 479
Tilmeldt: 6. feb 2012, 19:50
Geografisk sted: Kolding

Re: Indtryk fra det jyske træf 2014

Indlægaf Buyer no 1 » 3. mar 2014, 22:29

Første stop: STAX-buret :grin:

Kilden var en Densen D440, og der var hhv. en SS(SRM-727II) og rørforstærker(SRM-007tII) med 009, og en rørforstærker(SRM-006tS) med 407:

Billede
BilledeBilledeBillede

Jeg lyttede kun til 009, og det var som sædvanlig en stor oplevelse. Jeg startede med 727 men skiftede hurtigt over til 007, og bortset fra et enkelt kontrollyt, forblev stikket i 007 1musik
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

Re: Indtryk fra det jyske træf 2014

Indlægaf Buyer no 1 » 3. mar 2014, 23:13

Videre til storsalen, hvor jeg tog turen "bordet rundt" :-)

Første bord var med Burning777's grej, og jeg lyttede til Sennheiser Amperior mod min egen almindelige HD 25. I toppen var de meget ens, men bassen var noget bedre styret på Amperior. Rummet og "klangfylden" var også bedre på Amperior. Jeg lyttede primært til Diana Krall, og hendes flygel havde væsentlig mere fylde og "rumfang" på Amperior.

Billede

Jeg kender jo AHA-120 fra touren, og den lyder stadig rigtig godt. Det virker også som om CLAS er en god kombi med en en iPod Classic, så alt i alt kan jeg godt forstå at Burning777 er meget tilfreds med sin "lydklump". Det lød virkelig godt.

Billede

Et skridt til venstre var Claus-dk's bord. Det er dog mit indtryk at det meste af hans grej som regel ikke befandt sig på hans eget bord, men rundt omkring på de andre borde, hvor folk lige skulle lytte til en eller anden kombination. Men hvis ikke jeg tager fejl er det vist Harald der for en sjælden gangs skyld ligger på bordet :-)
Billede

Næste bord var Jeppe Windings. Woo WA2, en vel nærmest retoagtig cd-afspiller, nemlig en CEC 650CD, AKG K550 og de legendariske JVC DX1000.
Billede

Sidste mand på venstrefløjen var Kashien, der bl.a. havde medbragt disse flotte NAD VISO, som der jo har blevet snakket en del om på diverse sider/fora det sidste stykke tid. Jeg lyttede lidt til dem på Toppes SA 1.32/M1, og det virkelige umiddelbart som en ganske kompetent hovedtelefon, med mange gode kvaliteter.
Billede
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

Re: Indtryk fra det jyske træf 2014

Indlægaf Kashien » 4. mar 2014, 02:31

Også tak for en glimrende eftermiddag herfra. Lige et par korte indtryk...

Senneheiser Amperior
Havde et kort lyt til denne, og jeg tror aldrig helt, jeg bliver overbevist af et par on-ears. Lyden var ganske fin - til den mørke side - men jeg savnede lidt soundstage og detaljerigdom.

AKG K550
Lækker detaljeret og luftig lyd. Efterlod et godt indtryk efter mit korte lyt.

Beyerdynamic T1
Jeg har læst en del godt om denne - den skulle være blandt de bedste all-round - og det er selvfølgelig en god bøf, men jeg synes, den havde en tendens til at blive en smule skarp i diskanten, hvilket ikke harmonerer så godt med min musiksmag, hvor der bliver slået igennem på hi-hatte bækkere. Det kan også være, den lider under at være blevet testet lige efter LCD-2.

Audeze LCD-2
En del varmere og mere tilgivende T1, og de gjorde en god figur i samarbejde med Rammstein. En af mine nye favoritter. I det lange løb tror jeg dog, man kunne komme til at savne lidt detaljerigdom med sådan et par... Kan man få både i pose og i sæk?

Stax
Tjaa... Det kan man måske. Jeg fik ikke lyttet til så meget Stax, som jeg egentlig gerne ville, men 009 leverede et ganske udmærket indtryk, og skulle jeg tage et enkelt sæt med fra meetet, skulle det da være dem. Men den slags er jo ikke gratis rulle4
Kashien

 
Indlæg: 186
Tilmeldt: 26. jan 2013, 00:45
Geografisk sted: Aalborg

Re: Indtryk fra det jyske træf 2014

Indlægaf Claus-DK » 4. mar 2014, 03:37

Jeg fik lyttet lidt til Toppes sæt, det lød dejligt, men jeg kunne ikke forliges med mellemtonen i HE500, alt det andet var topdollar...

Hvis i havde nogen idé om hvor længe jeg har gået og spekuleret over den overraskelse til Ostebaronen ville i dø af grin, det var jo en meget stor og avanceret plan og det til træffet var er sørgelig nødløsning..

Den oprindelige plan var laaaan og kompliceret..

del 1 fortæl Tomasz jeg har købt en ting til ham der råbte Tomasz efter mig..

del 2 finde på en god historie

del 3 kontakter Jaffse og bytter rundt på ham og Ole i touren, så jeg kunne sætte den i gang i smug, jeg havde jo Ole i bilen..
Aftaler med Jaffse at når Tomasz skriver efter tourmodellen at han bare skulle spille dum og skrive at Ostebaronen må have misforstået noget for han sad da med tour modellen

del4 kontakter Ole

del5 få et sæt Nail2 hjem til Ostebaronen, det var lige ved at gå i panik allerede der..

del6 finde en eller anden åndsvag ting der råbte Ostebaronen

Planen var så den at give Tomasz en eller anden plat gave og samtidigt de Nail2 med som han tror er tourmodellen, så han først finder ud af 14 dage senere at han havde fået en helt anden gave end den han pakkede op,, det er go ostehumor.....

Men del 6 gik gruelig galt, jeg har været i alle ostebutikker i miles omkreds for at finde en ostebaron, men endte med at købe en ostehøvl og en ostekniv i desperation og ville så bruge dem som narregave, men det sagde min kone var for plat, der var jo ikke noget der rigtigt skreg Baron delen i en Høvl og en kniv, så det ville bare blive en plat gave der spillede på ost, alt for banalt og plat til at Tomasz ville hoppe på den...

Så den øverste del af det plastik der var om ostehøvlen, blev bøjet ned og jeg klæbede sømmene fast derunder, lavede en kasse med lidt udfyldninger og velour, tvang konen til at pakke den ind..

Det andet havde været sjovere, havde jeg bare fundet noget der råbte Ostebaronen, men det var en håbløs opgave...
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Indtryk fra det jyske træf 2014

Indlægaf Burning777 » 4. mar 2014, 09:51

Det endte jo alligevel med at være ganske godt. Det var også godt vi andre var der mens han fik gaven.
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: Indtryk fra det jyske træf 2014

Indlægaf Anda » 4. mar 2014, 10:02

Claus-DK skrev:Jeg fik lyttet lidt til Toppes sæt, det lød dejligt, men jeg kunne ikke forliges med mellemtonen i HE500, alt det andet var topdollar...

Hvis det var pga. den tilbagetrukne mellemtone, så er det nok nærmere en bivirkning af SA-1.32's "Musical Flavor". Det var en af de få grunde der gjorde, at jeg ikke købte den på stedet.
HiFiMAN HE-6 | Yamaha M-4 | Palmer Monicon | Audio-GD SA-1.32 | Gustard U10
Grejliste
Anda

Brugeravatar
 
Indlæg: 2239
Tilmeldt: 15. nov 2011, 00:46
Geografisk sted: København V

Re: Indtryk fra det jyske træf 2014

Indlægaf Euklid » 4. mar 2014, 11:31

Anda skrev:
Claus-DK skrev:Jeg fik lyttet lidt til Toppes sæt, det lød dejligt, men jeg kunne ikke forliges med mellemtonen i HE500, alt det andet var topdollar...

Hvis det var pga. den tilbagetrukne mellemtone, så er det nok nærmere en bivirkning af SA-1.32's "Musical Flavor". Det var en af de få grunde der gjorde, at jeg ikke købte den på stedet.


Jeg oplevede det nu også da jeg hørte dem på M-Dac'en. Nok ikke så meget som Claus beskriver, faktisk var det kun en enkelt gang i løbet af den halve time jeg sad med dem at det var noget jeg for alvor hæftede mig ved.
Euklid

Brugeravatar
 
Indlæg: 510
Tilmeldt: 12. okt 2013, 14:16
Geografisk sted: Køge

Re: Indtryk fra det jyske træf 2014

Indlægaf Ostebaronen » 4. mar 2014, 18:10

Det var et skide hyggeligt træf og jeg fik da også lyttet lidt til lidt forskelligt.

Fik lyttet lidt til de forskellige STAX hovedtelefoner der var omkring. Oles 507'er og tror den anden han havde var en 307'er. Begge lød rigtig godt dejligt med luft og detaljer, men var en lille smule skuffet over manglende dyb bas og punch. Men jeg ved ikke om det har noget at gøre med at der er forskel på de STAX forstærkere om der er rør i eller ej. Fordi davidsh's setup lød meget mere punchy og havde markant mere bas. De der sigma, davidsh havde med, lyder også ret fortrinligt. De var lidt specielle både udseende mæssigt, men også mht. deres lyd. De lød ret åbne og det må have noget at gøre med deres specielle konstruktion som giver den store soundstage. Desuden lod det til at den STAX forstærker davidsh havde med gav lidt mere bund i lyden, men den var jo også med rør imodsætning til Oles SS.

Fik også et genlyt med DX1000, som Jeppe havde med, bliver gang på gang imponeret over de lukkede hovedtelefoner og hvor meget vellyd som kommer ud af dem. Dog på ingen måde samme detaljering som nogle af de STAX hovedtelefoner jeg hørte. Men de er bare så super behagelige at lytte til.

Gav også den der Myst "Harald" et lyt, dog kun via Bluetooth, som fungerer veldigt fint. Det er bare at sætte den over på Bluetooth mode via mode select knappen også kan man parre den med sin smartphone, super nemt. Den lyder såmænd også fint, nærlyttede ikke så, men mit umildbare indtryk er at den muligvis godt kunne erstatte min Fiio X3 også bare have den i lommen sammen med min smartphone, endnu bedre, hvis den kan lade samtidigt med den sidder til PC'en og leger DAC så ville det jo være super awesome!

Så var der jo Myst Nail 2! Sikke meget vellyd som kommer ud af den lille IEM. Den er jo næsten mindre end hovedet på en vatpind! Den lyder jo mildt sagt godt. Jojo, nogle ville mene at den mangler lidt i toppen, men faktisk ikke noget jeg savner når jeg kommer fra Brainwavz S1, som i sammenligning lyder som en meget mørk IEM. Lyttede også lidt til Nail 3, og synes faktisk de lød lidt ens. Men det kan måske have noget at gøre med at jeg har været forkølet og hørelsen ikke helt var så godt som den plejer. Det eneste som jeg ikke ved om jeg er så vild med på Nails er kablet. Det snoer sig utroligt meget, og det er som om det husker den snoning og er ikke helt til at rette ud. Håber det bliver bedre med tiden.

Det var jo noget af en overraskelse at jeg skulle have sådan et par Nails og en høvl i gave, for ikke at glemme den fine tegning fra Arthur. Claus havde godt nævnt et eller andet med en gave, men jeg havde da lykkeligt glemt alt om det. Jeg synes det er en super pæn gestus fra Claus at forære mig sådan et sæt. Det kan da godt være jeg ikke har forlangt noget for at holde Hoved-fi kørende. Jeg gør det jo bare for fornøjelsen og fordi det er fedt at se sådan et forum, med så snævert et hoved emne trives så godt i lille Danmark. Så jeg vil lige have lov at takke Claus endnu engang for den fine gave!

Set lidt i bakspejlet og ligeledes havde vi en lille snak om det på vej tilbage i bilen, kunne det måske være interessant at ændre lidt på formatet på de to årlige møder. Som det ser ud nu er spændingen ligesom faldet lidt med møderne og det er de trofaste medlemmer som møder op for at se hvad vi hver især har fået siden sidste møde. Dette er fint nok, men Jeppe nævnte at det måske kunne tiltrække lidt flere medlemmer, hvis der måske kom nogle oplæg af en art til møderne. Det kunne f.eks. være hvis man kunne få fat i nogle fra branchen til at komme ud at tale om udvikling af produkter, folk til at komme ud og tale om teknologierne bag det forskellige udstyr, konkurrencer med blindtests osv. osv. Men det skal nok i en ny tråd :-)

Til slut vil jeg takke Densen for at stille lokaler og forfriskninger til mødet. Den store danse sal kunne sagtens have rummet 40 mere, dog skulle der nok lige installeres nogle stik rundt omkring. De har også planer om at udvidde deres egne lokaler lidt, så det kan jo være det ser helt anderledes ud næste gang.
Mmm... Ost...
Ostebaronen

Brugeravatar
Code Poet
 
Indlæg: 2481
Tilmeldt: 17. maj 2011, 10:00
Geografisk sted: Søllerød

Re: Indtryk fra det jyske træf 2014

Indlægaf Buyer no 1 » 4. mar 2014, 19:08

Midtersektionen startede med Oles grej. Stax 307 og 507 og en SRM-323S. Kilden var en Heed dac, der via en Stello U3 fik signal fra en pc. Jeg har ikke helt styr på modellerne, men jeg lyttede til den forreste sorte hovedtelefon, og det var rigtig godt i kombination med 323S og Heed dac'en. En meget balanceret og rolig gengivelse, med sort baggrund og alt det der :-) Den voldsomme bas er der ikke tale om, men ellers er det svært at pege på enkeltheder der stikker ud. Den samlede gengivelse virkede bare yderst vellykket og harmonisk.

BilledeBillede

Videre til Vilduseminbøf, der havde medbragt en Rudistor Rp-5 og en Parasound afspiller. Jeg fik faktisk slet ikke lyttet til dette setup, så andre må berette mere.
Billede

Netkabler der tiltrak sig lidt opmærksomhed :-)
Billede

Stollesens Nad M51
Billede

Sidste mand i midtersektionen var Euklid, der bl.a. havde medbragt Denon AH-D2000, en STAX(som jeg ikke kan huske hvad var for en) og AKG K240. Desuden en M-dac og den lille Indeed forstærker, som via en adaptor trak Stax'erne.
Billede
(Læg mærke til hvordan jeg på snedig vis har fået ejermanden med i billedet :grin: )

Så kommer vi til Ostebaronens bord, og vi skal selvfølgelig have et billede mere af den høvl :-) Super initiativ af Claus med en påskønnelse af det store arbejde Baronen udfører rulle2
Billede

Baronens Fiio X3 med den æstetisk udfordrende storage-løsning
Billede
Billede

Så kommer vi til Davidsh. Her var der en Hifiman HE-500(?), en Emotiva stereoforstærker, en X-can samt en DAD 05 dac. Og nå ja, så var der også her et Stax-setup :-) I betragtning af at vi var kommet til "Stax-land", er det alligevel utroligt så mange der havde Stax med.
BilledeBilledeBillede
Jeg tror modellen hedder Sigma, og man blev bare lækker og charmerende at se på, når man havde dem på. Her må det være på plads med en :ugeek: :grin:

Sidste bord på runden var Toppes, med en Musical Fidelity M1 og en Audio GD 1.32. En meget dejlig kombo, som jeg nød sammen med Nad Viso, men som jeg også tidligere har haft mulighed for at lytte til med diverse andre hovedtelefoner.
Billede
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

Re: Indtryk fra det jyske træf 2014

Indlægaf Buyer no 1 » 4. mar 2014, 19:24

Det er ved at være slut, og næsten alle har pakket sammen. Næsten alle :lol:
Billede

Som opsummering på mine indtryk vil jeg også gerne sige tak til Thomas Sillesen, for at give os nogle super gode rammer. Forplejningen var så god, at der på et tidspunkt så sådan her ud i den store dansesal:
Billede

Desværre bliver det nok svært at overtale Thomas til at flytte Densens hovedkvarter til København. Thomas er vist ret tæt knyttet til Esbjerg, for som han fortalte: "På et tidspunkt synes min kone og jeg at det var lidt langt at have et kvarters kørsel til arbejdet. Så besluttede vi os for at flytte ind til byen". :-)
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

Re: Indtryk fra det jyske træf 2014

Indlægaf davidsh » 4. mar 2014, 23:04

^Euklid havde en Stax SR-Lambda normal bias model, og jeg havde HE-500/5le også.

Jeg synes det lyder som en rigtig godt idé med nogle oplæg og sådan til møderne, vi kan lige lave en tråd om det.
Buyer no 1 skrev:Det er ved at være slut, og næsten alle har pakket sammen. Næsten alle :lol:
Billede

:roll:
Jeg havde altså travlt med at lytte til 009'erne... De lød bare så godt! :shock:
Hovedtelefoner: B&O H6, Hifiman HE-500, Hifiman HE-5LE, Koss KSC75, Sennheiser HD800, Sennheiser Momentum, Stax Sigma (NB), Stax SR-307, Stax Lambda Signature
Forstærkere: Musical Fidelity X-can V8P, Stax SRM-T1, Emotiva Mini-X
DAC's: Danish Audio Design DAC 05
Kilde:Fiio X3, PC
davidsh

Brugeravatar
 
Indlæg: 1799
Tilmeldt: 26. nov 2012, 14:16
Geografisk sted: Århus, Danmark


Tilbage til Møder

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 4 gæster

cron