Equalizer APO



Equalizer APO

Indlægaf superpronker » 2. maj 2016, 11:51

Jeg har installeret equalizer apo for at arbejde lidt med lige at få taget det allerøverste af diskanten af mine D7000, som godt kan give en anelse lyttetræthed ved meget lange lyttesessioner. Er der nogen, der ligger inde med config filer eller har gode råd / tanker, de vil dele ud af?

Det er jo lidt helligbrøde for nogle, men Darkless' setup fik mig overbevist om, at det måske var noget at se på for længe siden. Jeg har kørt mac i lang tid, men prøver windoze af lidt nu, så det har åbnet for muligheden.
Bøffer: LCDD-XC | LCD-X | k340 | k701
Amp/dac: M-dac | Hegel HD12
In-ear: Jabra 65t
superpronker

Brugeravatar
 
Indlæg: 835
Tilmeldt: 20. mar 2012, 09:58

Equalizer APO

Indlægaf davidsh » 2. maj 2016, 12:08

Hvis du er helt lost findes der jo nogle fine GUIs, ellers spørg endelig.. Bare lidt mere specifikt ;-)
Ikke at jeg selv er ekspert


Sent from my iPhone using Tapatalk
Hovedtelefoner: B&O H6, Hifiman HE-500, Hifiman HE-5LE, Koss KSC75, Sennheiser HD800, Sennheiser Momentum, Stax Sigma (NB), Stax SR-307, Stax Lambda Signature
Forstærkere: Musical Fidelity X-can V8P, Stax SRM-T1, Emotiva Mini-X
DAC's: Danish Audio Design DAC 05
Kilde:Fiio X3, PC
davidsh

Brugeravatar
 
Indlæg: 1799
Tilmeldt: 26. nov 2012, 14:16
Geografisk sted: Ă…rhus, Danmark

Re: Equalizer APO

Indlægaf superpronker » 5. maj 2016, 08:22

Hehe, kan godt se, jeg har været meget vag :) Tror mere, jeg gik efter generelle guidelines for, hvordan folk har brugt equalizers.

Jeg opdagede, at equalizer APO havde en "sluk"-knap, så man kan slå den helt fra og til og på den måde AB teste lyden. Det hjalp meget på det. Problemet er jo lidt, at når man går i gang med at pille ved profilen, så bliver man en liiiiille smule blind (døv?) for, hvor langt man har bevæget sig fra neutral profil.

Men efter at have leget lidt nåede jeg frem til, at en lillebitte dæmpning omkring 10k virkelig gjorde meget godt for at afhjælpe den lyttetræthed, jeg oplever med D7000. Skønt!

Er der nogen, der kan anbefale en god EQ til mac?
Bøffer: LCDD-XC | LCD-X | k340 | k701
Amp/dac: M-dac | Hegel HD12
In-ear: Jabra 65t
superpronker

Brugeravatar
 
Indlæg: 835
Tilmeldt: 20. mar 2012, 09:58

Re: Equalizer APO

Indlægaf davidsh » 5. maj 2016, 15:58

Min erfaring er at man hurtigt kan blive for ambitiøs og stirre (lytte) sig blind på hvad man har gang i
Hovedtelefoner: B&O H6, Hifiman HE-500, Hifiman HE-5LE, Koss KSC75, Sennheiser HD800, Sennheiser Momentum, Stax Sigma (NB), Stax SR-307, Stax Lambda Signature
Forstærkere: Musical Fidelity X-can V8P, Stax SRM-T1, Emotiva Mini-X
DAC's: Danish Audio Design DAC 05
Kilde:Fiio X3, PC
davidsh

Brugeravatar
 
Indlæg: 1799
Tilmeldt: 26. nov 2012, 14:16
Geografisk sted: Ă…rhus, Danmark


Tilbage til Lydkilder

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst