Bluetooth APT-X med digital udgang.



Bluetooth APT-X med digital udgang.

Indlægaf Mortenhoe » 24. nov 2015, 22:21

Hej.

Er der nogen af jer der har forstand på, eller erfaring med, bluetooth modtagere? Jeg vil gerne have en god bluetooth modtager som jeg kan bruge til min skrivebords DAC og til mit hifi system. Min Onkyo forstærker har en god Burr Brown chip der kan stå for digital til analog konverteringen, så den del af modtageren siger mig ikke noget.

Jeg har selv fundet den her:
https://www.av-cables.dk/traadloes-lyd/ ... apt-x.html

Denne modtager findes i sindsygt mange afarter og forskellige navne på både Amazon og Ebay, dog uden at have nævneværdige reviews, og jeg finder den derfor en smule tvivlsom.

Desuden har hifi-klubbens svar, Argon BT2 temmeligt dårlige reviews. Udfald i musikken og problemer med at forbinde til den. Så er jeg næsten mere tilbøjelig til at købe den helt billige udgave oven over.
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Bluetooth APT-X med digital udgang.

Indlægaf Anda » 24. nov 2015, 22:32

Kan du ikke bruge en Chromecast Audio til formĂĄlet?

Link: https://youtu.be/xVbwc_vN53g
HiFiMAN HE-6 | Yamaha M-4 | Palmer Monicon | Audio-GD SA-1.32 | Gustard U10
Grejliste
Anda

Brugeravatar
 
Indlæg: 2239
Tilmeldt: 15. nov 2011, 00:46
Geografisk sted: København V

Re: Bluetooth APT-X med digital udgang.

Indlægaf kvik » 24. nov 2015, 22:49

Arcam rBlink (receiver og/eller dac), Yamaha YBA-11 (receiver), Inakustik <navn?> (receiver)...

Men som Anda siger, værd at overveje chromecast (wifi) istedet.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Bluetooth APT-X med digital udgang.

Indlægaf Mortenhoe » 24. nov 2015, 23:03

Jeg havde ikke set at jack stikket også fungerede som optisk ud på Chromecast Audio.. Det skal da måske være sådan en så? Så nu gerne det var 192khz?
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Bluetooth APT-X med digital udgang.

Indlægaf Mortenhoe » 25. nov 2015, 00:20

Det blev en kort tråd om bluetooth modtagere, da jeg pludselig fik øjene op for Chomecast audio.

Ifixit, har skilt en ad, og har derved fundet ud af at der sidder en AKM AK4430 chip, som potentielt kan levere 24Bit/192kHz, sĂĄ jeg smutter ned og henter en Chromecast Audio i morgen :-)
https://www.ifixit.com/Teardown/Chromec ... down/50189

Grunden til at det egentlig skulle have været bluetooth, var egentlig at vi har android telefoner her hjemme. Men Chromecast er jeg allerede rimelig bekendt med, da jeg har en af de "gamle" modeller i fjernsynet.
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens


Tilbage til Lydkilder

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst

cron