HiFiMan HM-901 bærbar musikspiller



Re: HiFiMan HM-901 bærbar musikspiller

Indlægaf LarsHP » 15. dec 2013, 15:28

Jeg skulle måske understrege, at HM-901 faktisk LÆSER tags, men at navigering via tags ikke er brugbart som det er. Noget andet er, at navigering via foldere som beskrevet ovenfor fungerer bedre, end hvis man skal navigere fra kunstner eller album. Hvis man vil spille (flere eller alle) numre med en bestemt kunstner og på tværs af albums, så duer det ikke med folder navigering.

Mht. hvorfor HiFiMan's firmware / brugerflade ikke er optimal - så tror jeg, at Frederik er inde på noget: De folk, de har ansat til det, magter ikke opgaven. Det er i sidste ende et spørgsmål om prioritering, og her ligger prioriteringen tungt på lydkredsløb/hardware. Og om det er kulturelt? Muligvis også det. Uanset, så er dette gætterier.
Squeezebox Touch (Fidelity Audio digi. mod.) > Audio-gd Ref 7.1 DAC > Audio-gd Master-6 > HiFiMan HE-6
HiFiMan HM-901s > Atrox V2 > HE-6
Bærbart: HiFiMan HM-901s (Bal. amp) > Unique Melody Miracle
LarsHP

Brugeravatar
 
Indlæg: 641
Tilmeldt: 11. nov 2011, 21:58
Geografisk sted: Tromsø, Norge

Re: HiFiMan HM-901 bærbar musikspiller

Indlægaf LarsHP » 19. dec 2013, 15:10

Vigtig korrektion mht. min post forleden:
Jeg har opdaget, at det der med navigering via tags for sĂĄ vidt fungerer, men ikke optimalt. Jeg har vel bare opdaget, at den "fryser" en enkelt gang imellem ved tag navigering.
Squeezebox Touch (Fidelity Audio digi. mod.) > Audio-gd Ref 7.1 DAC > Audio-gd Master-6 > HiFiMan HE-6
HiFiMan HM-901s > Atrox V2 > HE-6
Bærbart: HiFiMan HM-901s (Bal. amp) > Unique Melody Miracle
LarsHP

Brugeravatar
 
Indlæg: 641
Tilmeldt: 11. nov 2011, 21:58
Geografisk sted: Tromsø, Norge

Re: HiFiMan HM-901 bærbar musikspiller

Indlægaf LarsHP » 1. jan 2015, 01:28

SĂĄ er der allerede en HM-901s pĂĄ vej:
http://www.head-fi.org/t/605982/hm-901/ ... t_11174406

Billede

Den skal stort set være identisk med HM-901, men have et andet hus (nu i metal) og andre småting. Muligvis en anelse bedre lyd også, men det genstår at folk får den i hænderne og rapporterer om det.
Squeezebox Touch (Fidelity Audio digi. mod.) > Audio-gd Ref 7.1 DAC > Audio-gd Master-6 > HiFiMan HE-6
HiFiMan HM-901s > Atrox V2 > HE-6
Bærbart: HiFiMan HM-901s (Bal. amp) > Unique Melody Miracle
LarsHP

Brugeravatar
 
Indlæg: 641
Tilmeldt: 11. nov 2011, 21:58
Geografisk sted: Tromsø, Norge

Re: HiFiMan HM-901 bærbar musikspiller

Indlægaf LarsHP » 31. jul 2015, 10:50

Jeg har nu sendt min HM-901 til HiFiMan for at få en HM-901s (som afbilledet ovenfor). Føler mig noget handicappet uden min lille følgesvend, så glæden ved at få en "lille ny" bliver sikkert lige så stor som savnet ;-)

Styringshjulet på min HM-901 (tidlig produktion) opførte sig mere og mere frustrerende, så jeg måtte enten få det skiftet (og dermed mangle den i en god stund uanset) eller også kunne jeg gå for HiFiMans "upgrade offer". Det koster $499 (inkl. forsendelse) og er dermed en ganske dyr løsning, men fordelene ved 3 sekunders opstartstid, bedre volumenkontrol, bedre styringshjul, separate SE / Bal. kontakter, metalfinish og (i mit tilfælde) nyt batteri var udslagsgivende nok for mig til at bruge alt for mange penge på sagen... Vil opdatere når jeg har fået 901s i hus.
Squeezebox Touch (Fidelity Audio digi. mod.) > Audio-gd Ref 7.1 DAC > Audio-gd Master-6 > HiFiMan HE-6
HiFiMan HM-901s > Atrox V2 > HE-6
Bærbart: HiFiMan HM-901s (Bal. amp) > Unique Melody Miracle
LarsHP

Brugeravatar
 
Indlæg: 641
Tilmeldt: 11. nov 2011, 21:58
Geografisk sted: Tromsø, Norge

Re: HiFiMan HM-901 bærbar musikspiller

Indlægaf LarsHP » 7. sep 2015, 12:51

HM901s har nu været hjemme en stund, og jeg meget glad for opgraderingen - både mht. opstartstid, byggekvalitet, funktion og lydkvalitet. Sidstnævnte har faktisk overrasket mig: Selv via hovedtelefonudgangen, dvs. via samme forstærkermodul som før, oplever jeg en større klarhed og transparens end med den "gamle" HM901. Med HE-6 koblet til "Balanced out" høres dette tydeligt. Dette er ganske vist vurderet ud fra hukommelsen, men jeg føler mig sikker på, at der er en hørbar forbedring. Før følte jeg at forstærkermodulet (Balanced amp card) ikke var så transparent, som jeg kunne ønske mig, men nu - via HM901s - er det som om forstærkermodulet er blevet opgraderet...
Squeezebox Touch (Fidelity Audio digi. mod.) > Audio-gd Ref 7.1 DAC > Audio-gd Master-6 > HiFiMan HE-6
HiFiMan HM-901s > Atrox V2 > HE-6
Bærbart: HiFiMan HM-901s (Bal. amp) > Unique Melody Miracle
LarsHP

Brugeravatar
 
Indlæg: 641
Tilmeldt: 11. nov 2011, 21:58
Geografisk sted: Tromsø, Norge

ForegĂĄende

Tilbage til Lydkilder

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 3 gæster