Bastard Headplayer



Bastard Headplayer

Indlægaf Psymon » 14. jan 2015, 17:47

Sidste sommer købte jeg et amp kit af den type Mcfrede fandt i begynder projekt tråden. Det har så ligget stille i LAAAAAAAANG tid. Endelig fik jeg taget mig sammen til at lodde det sammen, købe PSU og pare det med en Raspberry Pi A+ og Hifiberry DAC. Det blev alt sammen klemt ned i den billigste kasse som af sikkerhedsmæssige årsager er ikke ledende :D Voila et styks akryl kasse fra Søstrene Grene.

På den måde blev min Bastard HeadPlayer født.

Voila

Billede

Billede

Billede

Den tager ingen priser for fineste kabinet, men tilgengæld kostedet det 30kr :)

Lige pt er mine Sennheiser HD650 spændt foran, og det lyder slet ikke skidt. Sådan lige med det samme føler jeg dog at min O2 Amp levere en renere lyd, men må lige få lyttet lidt over det næste stykke tid før jeg kommer med endelig dom over projektet.

Alt i alt er projektet løbet op i ~800kr
Psymon

 
Indlæg: 786
Tilmeldt: 18. nov 2012, 13:11
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Bastard Headplayer

Indlægaf Anda » 30. jan 2015, 17:11

Superfedt projekt og prikken over i'et med det gennemsigtige kabinet :grin:
Hvad har du af OS på RasPi? Streamer du fra nettet eller har du noget NAS kørende?
HiFiMAN HE-6 | Yamaha M-4 | Palmer Monicon | Audio-GD SA-1.32 | Gustard U10
Grejliste
Anda

Brugeravatar
 
Indlæg: 2239
Tilmeldt: 15. nov 2011, 00:46
Geografisk sted: København V

Re: Bastard Headplayer

Indlægaf Psymon » 8. feb 2015, 16:33

Da jeg bruger Squeezebox til mine højtalere og allerede har en anden tærte der køre picoreplayer med en Hifiberry DAC, valgte jeg at køre samme opsætning. Så der streames fra min Ubuntu server der køre logitech Media server, den formidler så henholdsvis flac og Wimp.
Psymon

 
Indlæg: 786
Tilmeldt: 18. nov 2012, 13:11
Geografisk sted: Brønshøj


Tilbage til Gør det selv

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 3 gæster