Shure SRH940 headband mod



Shure SRH940 headband mod

Indlægaf telum » 9. jan 2014, 14:14

Inspireret af den gode Hr. Siim's legendariske headband mod (http://hoved-fi.dk/viewtopic.php?f=12&t=799)fik jeg den tanke, at man da må kunne gøre noget tilsvarende på Shure SRH940, for jeg bliver utroligt øm oveni knolden når jeg bruger det.

Jeg fandt en guide på head-fi hvor en gut skiller en anden shure model i atomer og syr hd650-headband på, men det var lidt for omstændigt til mig -KISS må være vejen frem.

Det første jeg gjorde var, at fjerne puderne i det originale headband ved, at skære et lille hul i hver og med en pincet hive skumgummiet ud af hver knop - til at starte med de to knopper i midten, og det alene giver en bedre komfort, men nu havde jeg jo købt 650 headband'et, så ud med skumgummiet på dem alle fire:

Billede

Billede

Jeg tror den bedste og kønneste løsning ville være, at skære de nu tomme "knopper" helt af, men doven som jeg var skyndte jeg mig at smide selvklæbende velcro på (mens de var udspændt så det svarede til når de er i brug) og ditto på headbanded.

Resultatet er god komfort med en rimelig finish, og så er det hurtigt gjort ift. at skulle skille, samle og sy og risikoen for, at det går galt må siges at være meget lille: thumbs

Billede

Billede
telum

Brugeravatar
Ridder af Hoved-fi
 
Indlæg: 1727
Tilmeldt: 12. apr 2011, 12:32
Geografisk sted: Dronninglund

Re: Shure SRH940 headband mod

Indlægaf Daf » 9. jan 2014, 15:04

Dupperne virker umiddelbart bløde, men det er også min erfaring at de blev påtrængende ved længere tids brug. Så du har lagt et snit og fjernet bulerne, det virker i hvert fald, i øvrigt også på akg k701.
Rme adi-2 dac fs -> Violectric hpa v200 ae (ss3602) / Stax srm323s / Stax srm006ts -> Audeze lcd-x / Stax sr307 / Stax sr407
Aune x8 (ne5532) -> Lake people g109s -> Akg k702
Audioquest dragonfly red -> Akg k702
Carl martin rock bug -> Akg k712
Daf

 
Indlæg: 1391
Tilmeldt: 16. jun 2011, 19:38
Geografisk sted: Odense

Re: Shure SRH940 headband mod

Indlægaf Sorensiim » 9. jan 2014, 15:29

Her til morgen ankom mine nye brugte HD595 - kort efter var en HD650 pude bestilt :mrgreen:

Det ER bare den bedste polstring der fĂĄs til hovedbĂĄndet!
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Shure SRH940 headband mod

Indlægaf telum » 9. jul 2014, 13:48

Nå jeg er blevet træt af alt det knirken, så nu går jeg langsomt, men sikkert, all in! :-)

Jeg fjerner simpelthen alt der ikke hedder kopper og udskifter det med dele fra et par defekte Takstar hi2050 som jeg har tiltusket mig:

Billede

Jeg regner også med at benytte lejligheden til, at smide lidt filtervat i kopperne og noget blu-tak (elefantsnot, lærerens tyggegummi osv.) på driverne).

Den største udfordring bliver dog, at få kopperne fæstet på de lidt større gribearme fra Takstar'en. Jeg regner med at bruge en skrue der ikke har gevind på det inderste stykke, save den til og fæstne den i hullet i koppen, så det bliver tæt. Mon silikone er godt nok, eller er Araldit bedre? Her er en skitse så det er lidt nemmere at forstå min snørklede forklaring:

Billede

Der er et stykke plastik på "armene" som skrue-enden så skal gribe ind i. Jeg satser på at save skruerne til så det passer i længden, så de kan holde koppen på plads, når jeg får skruerne limet fast i koppen. Simpel, men forhåbentligt praktisk løsning :-):

Billede
telum

Brugeravatar
Ridder af Hoved-fi
 
Indlæg: 1727
Tilmeldt: 12. apr 2011, 12:32
Geografisk sted: Dronninglund

Re: Shure SRH940 headband mod

Indlægaf Claus-DK » 10. jul 2014, 01:28

Skal der to skruer i hver kop altsĂĄ en i hver side, det gĂĄr jeg udfra..
jeg ville bruge enten noget epoxy spartelmasse eller noget andet 2 komponent som fylder noget og er stærkt, silikone holder ret sikkert ikke til sådan noget, måske en af de nye super spartelmasser, de limer bedre end silikone..

Måske det var et forsøg værd at tage de fire plastikdimser der sidder for enden af gaflerne og få dem limet på siderne af de andre kopper ??
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Shure SRH940 headband mod

Indlægaf telum » 10. jul 2014, 08:48

Jeg tror du har ret i det første - jeg har noget to-komponent lim (araldit epoxy) som bliver stenhårdt, så det vil jeg bruge.

Jeg vil jo gerne have at de vipper, og "vippe"-delen på Takstar'en er i koppen og de sorte plastikdimser sidder helt fast, så hvis jeg limer dem direkte på, skal jeg være meget heldig for at få bare nogenlunde komfort. Eller også misforstår jeg 100% hvad du mener ruller1
telum

Brugeravatar
Ridder af Hoved-fi
 
Indlæg: 1727
Tilmeldt: 12. apr 2011, 12:32
Geografisk sted: Dronninglund

Re: Shure SRH940 headband mod

Indlægaf Claus-DK » 10. jul 2014, 09:04

Du har ret i det andet rulle2
Det var ikke lige gennemtænkt det forslag..

Held og lykke med projektet..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Shure SRH940 headband mod

Indlægaf Elway » 21. nov 2014, 12:00

Hej telum - er du færdig med dit mod? Jeg har lige købt et sæt Shure SRH940 af Victor, og går nok modding-vejen på et tidspunkt..

Mine knirker i "drejeleddet" mellem "kopholder" og headband. Mit spørgsmål er - hvad smører man med, hvis det skal holde sig der og ikke æde plastic'en - silikoneolie eller??
Head-fi noob. Grejliste
Elway

Brugeravatar
 
Indlæg: 141
Tilmeldt: 14. sep 2014, 11:35

Re: Shure SRH940 headband mod

Indlægaf Mataugust » 21. nov 2014, 12:21

Elway skrev:Hej telum - er du færdig med dit mod? Jeg har lige købt et sæt Shure SRH940 af Victor, og går nok modding-vejen på et tidspunkt..

Mine knirker i "drejeleddet" mellem "kopholder" og headband. Mit spørgsmål er - hvad smører man med, hvis det skal holde sig der og ikke æde plastic'en - silikoneolie eller??

Jeg smurte mine med sikikone, og det hjalp betragteligt. Det blev dog ikke fjernet helt.
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2748
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: Shure SRH940 headband mod

Indlægaf telum » 21. nov 2014, 12:27

Jeg fik helt i stå, sådan en nyfødt og en på 2 kræver tilpas meget tid til, at det blev nedprioriteret:-) der kommer nok til at gå lidt tid inden det kommer i gang igen...
telum

Brugeravatar
Ridder af Hoved-fi
 
Indlæg: 1727
Tilmeldt: 12. apr 2011, 12:32
Geografisk sted: Dronninglund

Re: Shure SRH940 headband mod

Indlægaf Elway » 21. nov 2014, 14:00

Tak for tippet om silicone.

Jeg søger på "HD 650 headband cushion", men finder ikke de helt oplagte der ligner dine (telum) billeder i toppen. Har I et fif til hvor jeg kan source disse fra? Jeg skal kun have puden, ikke hele bøjlen.

EDIT:
tror jeg har fundet et sted http://headphonespares.sennheiser.co.uk/hifi-tv-headphones/hd-650/headband-padding-hd650.html

Andre links modtages med kyshĂĄnd :-)
Head-fi noob. Grejliste
Elway

Brugeravatar
 
Indlæg: 141
Tilmeldt: 14. sep 2014, 11:35

Re: Shure SRH940 headband mod

Indlægaf Ostebaronen » 21. nov 2014, 14:24

Den til HD600 ser lidt mere komfortabel ud. Men prøv også eBay.
Mmm... Ost...
Ostebaronen

Brugeravatar
Code Poet
 
Indlæg: 2481
Tilmeldt: 17. maj 2011, 10:00
Geografisk sted: Søllerød

Re: Shure SRH940 headband mod

Indlægaf telum » 21. nov 2014, 14:32

jeg købte det hos thomann.de
telum

Brugeravatar
Ridder af Hoved-fi
 
Indlæg: 1727
Tilmeldt: 12. apr 2011, 12:32
Geografisk sted: Dronninglund

Re: Shure SRH940 headband mod

Indlægaf Elway » 21. nov 2014, 14:38

telum skrev:jeg købte det hos thomann.de


Og jeg har lige købt hos Thomann også - fragten tog godt ved med 8EUR - næsten det samme som puden.

Jeg tror at SRH940'eren problem er at de 4 små puder simpelthen er alt for bløde. De bliver presset helt i bund på hovedet og giver ikke noget "elasticitet". Ellers nyder jeg da de 940'ere gevaldigt. Men bashul modding, bliver det nok også til. Og så må vi se hvor længe selve bøjlen holder...
Head-fi noob. Grejliste
Elway

Brugeravatar
 
Indlæg: 141
Tilmeldt: 14. sep 2014, 11:35


Tilbage til Gør det selv

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 3 gæster

cron