Noble 4.C CIEMs



Noble 4.C CIEMs

Indlægaf pof » 6. okt 2013, 20:31

Jeg har før spurgt om hjælp til CIEMs http://hoved-fi.dk/viewtopic.php?f=11&t=3266 og da var Søren Siim så flink at sende en PM med forslag til at kontakte ex-Heir folkene, som skulle være ved at stable et nyt firma på benene. Da han skrev at jeg blot skulle nævne ham i min mail, fik jeg hurtig mulighed for at få lavet det nye firmas første leverance. Tak til Søren for hjælpen thumbs

Til mine første CIEMs fik jeg lavet afstøbning til i Brønshøj og sendte dem med snailmail til Kina. Det med snailmail skal tages bogstaveligt, da det tog 4-5 uger før de fik mine afstøbninger.
Billede

I mellemtiden havde vi et lille familieprojekt med at designe mit POF logo, som jeg gerne ville have på dem. Min søn var tegneren på PC'en og min datter var art director :grin: Og tak til dem 9musik

Da det var firmaets første salg, måtte jeg love ikke at nævne noget her på siten før nu. De skulle lige have kanonerne sat i stilling, før det blev offentligt kendt.

Jeg har nu fået mine CIEMs, og efter noget tilvending, er jeg ved at blive glad for dem. John har givet mig nogle ekstra dage til at finde ud af om de skal finjusteres, hvilket jeg er ham meget taknemmelig for. Jeg er som CIEM-jomfru ret usikker på hvordan indsætningen skal være, og usikker på tilpasningen.

Billede

Billede

Det er ikke hver dag man fĂĄr et produkt med serienummer 0001 :grin:

Lyden... Første indtryk var slemt, men jeg har enten ikke kunne få proppet dem godt nok ind, eller også var det blot lidt tilspilning der manglede. Nu er det langt bedre end jeg nogensinde kunne have forstillet mig fra noget så småt. Virkelig klar og lækker lyd med super lydisolering. Hvis man er til rock, kunne man måske have lyst til at vælge den mere bastunge udgave, med flere enheder i.
pof

Brugeravatar
 
Indlæg: 795
Tilmeldt: 18. aug 2011, 17:23
Geografisk sted: StorCPH

Re: Noble 4.C CIEMs

Indlægaf Burning777 » 6. okt 2013, 20:41

Sejt! Tillykke med dem!
Det bliver spændende at følge med i fremtidige produkter fra dem når de går offentligt ud.
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: Noble 4.C CIEMs

Indlægaf Sorensiim » 6. okt 2013, 20:59

Tillykke med dem! De ser satme godt ud, sĂĄ husk at rose ungerne for deres indsats! thumbs

..det er forøvrigt snyd at du har fået lov til at sladre før mig. ;-)
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Noble 4.C CIEMs

Indlægaf DavidB » 6. okt 2013, 21:00

De ser godt nok lækre ud
DavidB

Brugeravatar
 
Indlæg: 781
Tilmeldt: 18. aug 2012, 21:04
Geografisk sted: Værløse

Re: Noble 4.C CIEMs

Indlægaf huml3 » 7. okt 2013, 05:13

Sejt! :D

De er flotte!
huml3

 
Indlæg: 61
Tilmeldt: 31. jul 2011, 10:30
Geografisk sted: Horsens

Re: Noble 4.C CIEMs

Indlægaf pof » 7. okt 2013, 08:35

Sorensiim skrev:Tillykke med dem! De ser satme godt ud, sĂĄ husk at rose ungerne for deres indsats! thumbs

..det er forøvrigt snyd at du har fået lov til at sladre før mig. ;-)

Jeg tror ikke at du skal klage;)
pof

Brugeravatar
 
Indlæg: 795
Tilmeldt: 18. aug 2011, 17:23
Geografisk sted: StorCPH

Re: Noble 4.C CIEMs

Indlægaf davidsh » 7. okt 2013, 08:44

Hvad mĂĄtte du slippe for sĂĄdan nogle?
Hovedtelefoner: B&O H6, Hifiman HE-500, Hifiman HE-5LE, Koss KSC75, Sennheiser HD800, Sennheiser Momentum, Stax Sigma (NB), Stax SR-307, Stax Lambda Signature
Forstærkere: Musical Fidelity X-can V8P, Stax SRM-T1, Emotiva Mini-X
DAC's: Danish Audio Design DAC 05
Kilde:Fiio X3, PC
davidsh

Brugeravatar
 
Indlæg: 1799
Tilmeldt: 26. nov 2012, 14:16
Geografisk sted: Ă…rhus, Danmark

Re: Noble 4.C CIEMs

Indlægaf telum » 7. okt 2013, 08:52

Tillykke de ser satme godt ud!

Det kan være de minder lidt om 4A mht. bas - den er der og den er super detaljeret og tør når man lytter efter, men ikke voldsomt dyb og overvældende. Det kan godt være en smule skuffende, men når man har fået brain burn-in synes jeg ikke man savner noget, medmindre man lytter til basfokuseret musik som dubsteb og lignende :-)
telum

Brugeravatar
Ridder af Hoved-fi
 
Indlæg: 1727
Tilmeldt: 12. apr 2011, 12:32
Geografisk sted: Dronninglund

Re: Noble 4.C CIEMs

Indlægaf Sorensiim » 7. okt 2013, 09:20

telum skrev:Tillykke de ser satme godt ud!

Det kan være de minder lidt om 4A mht. bas - den er der og den er super detaljeret og tør når man lytter efter, men ikke voldsomt dyb og overvældende. Det kan godt være en smule skuffende, men når man har fået brain burn-in synes jeg ikke man savner noget, medmindre man lytter til basfokuseret musik som dubsteb og lignende :-)

4.A(i) kan godt tĂĄle lidt vitaminer med lidt bass boost - de reagerer rigtig fint pĂĄ +3dB bas fra DX50 eller DX100 thumbs
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Noble 4.C CIEMs

Indlægaf telum » 7. okt 2013, 10:24

det kan da godt være jeg skal prøve et boost, men så bliver det i software, min UHA 6S MKII (aaalt for langt det navn!) har ikke nogen equalizer
telum

Brugeravatar
Ridder af Hoved-fi
 
Indlæg: 1727
Tilmeldt: 12. apr 2011, 12:32
Geografisk sted: Dronninglund

Re: Noble 4.C CIEMs

Indlægaf Sorensiim » 7. okt 2013, 11:29

telum skrev:det kan da godt være jeg skal prøve et boost, men så bliver det i software, min UHA 6S MKII (aaalt for langt det navn!) har ikke nogen equalizer

Hvis du roder med EQ, så gør det subtraktivt: Start med at droppe alle frekvensbåndene -3dB og hæv så bassen tilbage til 0. Så undgår du at den kammer over 1musik
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Noble 4.C CIEMs

Indlægaf davidsh » 7. okt 2013, 13:56

Not good. I praksis får du ikke en lige frekvensgang hvis du sænker alle båndene x antal decibel.
Hovedtelefoner: B&O H6, Hifiman HE-500, Hifiman HE-5LE, Koss KSC75, Sennheiser HD800, Sennheiser Momentum, Stax Sigma (NB), Stax SR-307, Stax Lambda Signature
Forstærkere: Musical Fidelity X-can V8P, Stax SRM-T1, Emotiva Mini-X
DAC's: Danish Audio Design DAC 05
Kilde:Fiio X3, PC
davidsh

Brugeravatar
 
Indlæg: 1799
Tilmeldt: 26. nov 2012, 14:16
Geografisk sted: Ă…rhus, Danmark

Re: Noble 4.C CIEMs

Indlægaf Sorensiim » 7. okt 2013, 14:04

davidsh skrev:Not good. I praksis får du ikke en lige frekvensgang hvis du sænker alle båndene x antal decibel.

Vi prøver jo netop at komme væk fra den "lige" frekvensgang rulle4
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Noble 4.C CIEMs

Indlægaf davidsh » 7. okt 2013, 14:12

Tving mig ikke til at tage paint i brug! Hvis du sænker alle båndene x antal decibel vil den egentlige frekvensgangen komme til at ligne en bølge med lige så mange bølgetoppe som der er bånd. Hvis du har erfaring med en parametrisk eq ved du nok hvad jeg mener...
Hovedtelefoner: B&O H6, Hifiman HE-500, Hifiman HE-5LE, Koss KSC75, Sennheiser HD800, Sennheiser Momentum, Stax Sigma (NB), Stax SR-307, Stax Lambda Signature
Forstærkere: Musical Fidelity X-can V8P, Stax SRM-T1, Emotiva Mini-X
DAC's: Danish Audio Design DAC 05
Kilde:Fiio X3, PC
davidsh

Brugeravatar
 
Indlæg: 1799
Tilmeldt: 26. nov 2012, 14:16
Geografisk sted: Ă…rhus, Danmark

Re: Noble 4.C CIEMs

Indlægaf Sorensiim » 7. okt 2013, 14:15

davidsh skrev:Tving mig ikke til at tage paint i brug! Hvis du sænker alle båndene x antal decibel vil den egentlige frekvensgangen komme til at ligne en bølge med lige så mange bølgetoppe som der er bånd. Hvis du har erfaring med en parametrisk eq ved du nok hvad jeg mener...

Det har jeg ikke, det er nok det der er galt! :mrgreen:

Mine Ibasso'er dropper pr. default outputtet med 6dB når man slår EQ'en til, så man kan jodle rundt med båndene alt det man vil uden tingene clipper. Tag endelig paint i brug og øs ud af din viden! Jeg bruger aldrig selv EQ i mere end 10 minutter ad gangen (woohoo, 8.A med max bass boost!), så jeg ville oprigtigt sætte pris på at lære mere thumbs

Hmm... Burde vi lave en trĂĄd til formĂĄlet?
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Noble 4.C CIEMs

Indlægaf davidsh » 7. okt 2013, 14:43

Det korte af det lange er, at det er meget bedre at skrue pre-amp ned tilsvarende det højeste bånd. Der er oftest en pre-amp slider i EQ programmer.

Kan lige lave en lille illustration senere :-)
Hovedtelefoner: B&O H6, Hifiman HE-500, Hifiman HE-5LE, Koss KSC75, Sennheiser HD800, Sennheiser Momentum, Stax Sigma (NB), Stax SR-307, Stax Lambda Signature
Forstærkere: Musical Fidelity X-can V8P, Stax SRM-T1, Emotiva Mini-X
DAC's: Danish Audio Design DAC 05
Kilde:Fiio X3, PC
davidsh

Brugeravatar
 
Indlæg: 1799
Tilmeldt: 26. nov 2012, 14:16
Geografisk sted: Ă…rhus, Danmark

Re: Noble 4.C CIEMs

Indlægaf Lanzky » 7. okt 2013, 17:36

SĂĄ blev Noble Audio officielt lanceret. CIEM i akryl og silikone. Senere kommer sĂĄ universals.
project86 på head-fi har et længere skriv om firmaets tilblivelse og de 'nye' modeller her.
Lanzky

Brugeravatar
 
Indlæg: 416
Tilmeldt: 22. nov 2012, 16:47
Geografisk sted: København

Re: Noble 4.C CIEMs

Indlægaf pof » 7. okt 2013, 17:47

davidsh skrev:Hvad mĂĄtte du slippe for sĂĄdan nogle?

4k, som var et special price for you, da det var sĂĄdan lidt specielle forhold.
pof

Brugeravatar
 
Indlæg: 795
Tilmeldt: 18. aug 2011, 17:23
Geografisk sted: StorCPH


Tilbage til Hovedtelefoner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 21 gæster