"Første aften" med Heir Tzar 350



Re: "Første aften" med Heir Tzar 350

Indlægaf Psymon » 7. feb 2014, 12:35

Ser rigtig fint ud! Sidder og lytter til præcist samme afspiller setup :D Fiio X3 -> 2StepDance men så lige med Pro330 i stedet for Tzar
Psymon

 
Indlæg: 786
Tilmeldt: 18. nov 2012, 13:11
Geografisk sted: Brønshøj

Re: "Første aften" med Heir Tzar 350

Indlægaf Burning777 » 31. aug 2014, 11:48

Jeg ville lige dele min glæde over Tzar 350 et sted. Tråden om Tzar 350 på Head-fi.org er åbenbart slettet.

Jeg kan se der er mange af disse til salg på head-fi.org og en del har også solgt dem her på forum. På en eller anden måde må Tzar 350 bare være en IEM, der er skræddersyet til mine ører og min lyd. Men det er åbenbart ikke alle der synes de er værd at beholde.

Hver gang jeg tager dem på er det virkelig bare ren nydelse at lytte til dem. Deres opløsning og luft omkring instrumenterne vil jeg ikke kunne leve uden. Jeg oplever aldrig, at de er for lyse eller mangler bas. Jeg kan ikke finde noget som helst i deres lyd jeg irriterer mig over. De isolerer perfekt og jeg kan sidde uforstyrret og arbejde med dem på kontoret. De har flere gange på det seneste fået mig til at gå med tanken om man skulle opgradere til noget custom IEM. Jeg er bare bange for at blive skuffet hvis jeg kaster 5000-6000 kr efter et sæt customs og de ikke er markant bedre end Tzar 350. Så i stedet for at investere i en dyr custom hvorfor så ikke bage beholde mine Tzar? De spiller sikkert ligeså fint om 20 år.
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: "Første aften" med Heir Tzar 350

Indlægaf Minetti » 22. okt 2014, 00:29

Jeg har solgt mine, de var slet ikke noget for mig. Skulle måske have givet dem end større chance, men er ikke specielt glad for iem's i det hele taget. Disse har for mig en meget neutral lyd, så meget at min lyd blev kedelig. Jeg har hørt flac -> j3 ->arrow 4g. De har også været brugt med hifiman 601. De bedste iem's jeg har hørt var Monster Miles Davis Tribute Jazz. Købte disse pga. de gode anmeldelser, men man skal nok være opmærksom på den neutrale lyd.
Minetti

 
Indlæg: 100
Tilmeldt: 16. apr 2012, 07:38

Re: "Første aften" med Heir Tzar 350

Indlægaf Niels » 15. nov 2014, 21:09

Jeg har lige haft min "Første aften" - er stadig "øm". :-)

Spøg til side. Dette er dyb alvor.

Jeg skal ha´ fat i nogle Comply tx-400. Hvor er de billigst?
Hvilke double- og trible-flange tips passer til Tzar
Jeg skal ha´ et godt kabel, og som altid, til en rimelig pris. Hvor finder jeg det?
Hvad er det for nogle stik til monitorerne. Hvad kalder man dem?

Det er nogle voldsomme iem´s, fremragende til det meste - jeg tror nok, jeg skal tilspilles lidt. :-)
Niels

 

Re: "Første aften" med Heir Tzar 350

Indlægaf superpronker » 16. nov 2014, 15:19

Minetti skrev:Jeg har solgt mine, de var slet ikke noget for mig. Skulle måske have givet dem end større chance, men er ikke specielt glad for iem's i det hele taget. Disse har for mig en meget neutral lyd, så meget at min lyd blev kedelig. Jeg har hørt flac -> j3 ->arrow 4g. De har også været brugt med hifiman 601. De bedste iem's jeg har hørt var Monster Miles Davis Tribute Jazz. Købte disse pga. de gode anmeldelser, men man skal nok være opmærksom på den neutrale lyd.


Ja og man skal virkelig være opmærksom på, hvor vigtigt det er med smag og behag i lydsignatur. Jeg havde en lignende oplevelse da jeg købte Sony XBA-3iP: Lyden var alt for neutral for mig, så det fungerede næsten bedre med nogle billigere, men mere farvede, bassede in-ears...

Know thy self!
Bøffer: LCDD-XC | LCD-X | k340 | k701
Amp/dac: M-dac | Hegel HD12
In-ear: Jabra 65t
superpronker

Brugeravatar
 
Indlæg: 835
Tilmeldt: 20. mar 2012, 09:58

Re: "Første aften" med Heir Tzar 350

Indlægaf nc8000 » 17. nov 2014, 21:42

Min Tzar350 blev næsten ikke brugt i over et år, men siden jeg har fået en iBasso DX90 for over et halvt år siden er dette par blevet mit faste rejseanlæg til de over 100 nætter jeg tilbringer væk hjemmefra. DX90 har den fornødne kraft til at drive Tzar350 uden ekstern forstærker og lydsignaturerne passer rigtig godt sammen til den musik jeg primært lytter til. Jeg har heller ingen fit problemer, men min Tzar er også ret speciel da den er specialbygget af The Wizard før han forlod Heir. Han byggede den ind i husene fra en defekt Etymotics MC3 så jeg har det dybe fit jeg helst vil have og så med Comply Ts100 tips
Auralic Aries Mini > Audiolab 8200CD cd/dac > RudiStor RPX-100
Sony NW-ZX2
iPhone SE

HiFiMan HE-6, Ultrasone Signature Pro, JH13 (alle balanceret TWau Reference)
q-Jays second gen
nc8000

Brugeravatar
 
Indlæg: 1513
Tilmeldt: 18. nov 2012, 13:28
Geografisk sted: Kalundborgegnen

Re: "Første aften" med Heir Tzar 350

Indlægaf Niels » 17. nov 2014, 22:51

Hej nc8000 - godt at "se" dig pĂĄ forum igen. Billede

Jeg er i gang med at arbejde mig gennem min lille samling af tips. Tx400 passer ok og er komfortable, men det var først, da jeg prøvede et par doubleflange, at der rigtigt skete noget. Jeg har det også bedst med det dybe fit. Lyden bliver også bedre. Mere frisk, pågående, dynamisk. Det er ligesom om at de Comply, dølger det Tzar´ ene er bedst til. Og det er synd og skam.

Jeg blir´ mere og mere glad for mine Tzar.

@nc8000: ved du hvor jeg får double- og tribleflange til Tzar. Jeg skal ha´ et nyt kabel, hvad er den korrekte benævnelse for stikkene?

edit:
NĂĄnej - du har jo en "custom".
Niels

 

Re: "Første aften" med Heir Tzar 350

Indlægaf nc8000 » 17. nov 2014, 23:06

Tak.

Det ved jeg faktisk ikke. Da mine er i Etymotic skaller er det også Etymotic size tips jeg bruger, altså dem med det lille hul. Og kablet er det fastmonterede stock Etymotic kabel som The Wizard i øvrigt sagde var af rigtig god kvalitet. Hvad man kalder disse stik ved jeg ikke, det er standard på en masse (specielt custum) in-ears
Auralic Aries Mini > Audiolab 8200CD cd/dac > RudiStor RPX-100
Sony NW-ZX2
iPhone SE

HiFiMan HE-6, Ultrasone Signature Pro, JH13 (alle balanceret TWau Reference)
q-Jays second gen
nc8000

Brugeravatar
 
Indlæg: 1513
Tilmeldt: 18. nov 2012, 13:28
Geografisk sted: Kalundborgegnen

Re: "Første aften" med Heir Tzar 350

Indlægaf Burning777 » 18. nov 2014, 16:41

Fedt at du bliver mere og mere glad for dine Tzar Postkurt. Jeg må også indrømme at jeg stadig holder af mine. Jeg havde dem med til CanJam i Essen og sammenlignet med mange andre in-ears jeg lyttede til dernede så klarer de sig virkelig godt. (blandt andet RHA T10i, Shure SE846, Stagediver 2 - men ikke Ultimate Ears Reference Monitor.)

Ole her på forum fandt nogle virkelig bløde triflange da han havde Tzar 350. Jeg har ellers aldrig brudt mig om Triflange men disse er så bløde at de er til at holde ud. Fremstillet i noget blødt silicone agtigt materiale. Jeg har et enkelt par triflange tilbage men jeg kan ikke længere finde dem på eBay. Det link, der ligger i den anden tråd virker ikke længere. Jeg kan sende dem til dig Postkurt hvis du vil have det sidste sæt? Jeg bruger alligevel Comply det meste af tiden.

Og behageligt gensyn med nc8000 :-)
Desktop: Meier Daccord ff --> Meier Classic ff --> Beyerdynamic DT-1770 Pro
Portable: iPod Classic --> CLAS --> Meier Quickstep --> Etymotic ER4XR / Beyerdynamic T51p / Tzar 350
Burning777

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 3909
Tilmeldt: 2. apr 2011, 07:58
Geografisk sted: Herning

Re: "Første aften" med Heir Tzar 350

Indlægaf Niels » 18. nov 2014, 23:19

Tak Burning777, det ville jeg være meget glad for. Jeg har i en skuffe fundet et sæt siliconeagtige doubleflange, der er fantastisk behagelige. De er så gode, at alle tanker om custom sleeves pt. er uaktuelle. Jeg har ligeledes forsøgt med det nævnte link, uden held. Jeg må vel blot begynde at købe ind, på et tidspunkt rammer jeg vel rigtigt.
Indtil videre har jeg kun spændt Tzar´ene foran en Dragonfly (som jeg købte af nc8000 her i sommer), så jeg glæder mig virkelig til at spænde dem foran andet grej.
Du fĂĄr lige en PB.
Niels

 

Re: "Første aften" med Heir Tzar 350

Indlægaf nc8000 » 19. nov 2014, 08:25

SĂĄdan kan en Tzar350 ogsĂĄ se ud, nok den eneste i verden :-)

Billede


Sent from my iPhone using Tapatalk
Auralic Aries Mini > Audiolab 8200CD cd/dac > RudiStor RPX-100
Sony NW-ZX2
iPhone SE

HiFiMan HE-6, Ultrasone Signature Pro, JH13 (alle balanceret TWau Reference)
q-Jays second gen
nc8000

Brugeravatar
 
Indlæg: 1513
Tilmeldt: 18. nov 2012, 13:28
Geografisk sted: Kalundborgegnen

ForegĂĄende

Tilbage til Hovedtelefoner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 17 gæster

cron